هویتیابی مشتری از برند ورزشی و اثرات آن بر بسط موفق برند با نقشآفرینی عشق به برند و تعهد و وفاداری به آن
(ندگان)پدیدآور
علوی, سید مسلمعلوی, سید مسلمخداداده, ساراخداداده, سارا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثرات هویتیابی مشتری از برند بر بسط موفق برند ورزشی به انجام رسید و در آن نقش متغیرهایی همچون عشق به برند و تعهد و وفاداری به برند موردبررسی قرار گرفت. از نظر روش جمعآوری دادهها، این پژوهش توصیفی ـ پیمایشی بوده و از نظر هدف، کاربردی میباشد. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ طرفداران برندهای فوتبالی داخلی شهر شیراز تشکیل دادند که از میان آنها، نمونهای معادل 384 نفر با استفاده از روش کوکران انتخاب گردید. یافتهها نشان میدهند که متغیر هویتیابی مشتری با برند، بر عشق به برند و تعهد و وفاداری آنها نسبت به برند تأثیرگذار میباشد. همچنین، براساس یافتهها مشخص میشود که از میان سه متغیر عشق به برند، تعهد به برند و وفاداری به برند، تنها متغیر وفاداری به برند توانسته است بر بسط موفق برندهای ورزشی مؤثر باشد. ازسویدیگر، یافتهها حاکی از آن است که متغیر وفاداری، رابطۀ میان تعهد به برند و بسط موفق برند از یکسو و رابطۀ میان عشق به برند و بسط موفق برند ازسویدیگر را میانجیگری مینماید.
کلید واژگان
برندهای ورزشیهویتیابی مشتری از برند ورزشی
عشق به برند ورزشی
تعهد به برند ورزشی
وفاداری به برند ورزشی
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2017-01-201395-11-01
ناشر
پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه شیراز، شیراز، ایراندانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
کارشناس مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیامنور، تهران، ایران
کارشناس مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیامنور، تهران، ایران
شاپا
2538-32132538-3221
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارائه مدل عوامل مؤثر بر تربیت نخبگان رسانهای در ورزش
مفرد, پدرام؛ فلاح, زین العابدین؛ نودهی, محمدعلی؛ بهلکه, طاهره (انجمن ترویج علم ایران, 2024-12-21)هدف از این پژوهش، ارائه مدل عوامل مؤثر بر تربیت نخبگان رسانهای در ورزش بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظاممند انتخاب شد. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی و رسانه با حداقل دو پژوهش در زمینه موضوع پژوهش، ...
-
پاسخ شاخص پراکسیداسیون لیپیدی به مصرف دوزهای متفاوت سیر متعاقب فعالیت ورزشی وامانده ساز
محمدیاری, سجاد؛ گائینی, عباسعلی؛ هادی, حمدالله (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, 2022-09-01)سابقه و هدف: آسیب اکسایشی لیپیدی واکنشی است که مستلزم حمله بنیان های آزاد به اسیدهای چرب غیر اشباع با پیوندهای چندگانه است. سیر با برخورداری از آثار ضد اکسایشی میتواند ضمن مقابله با آثار نامطلوب فشار اکسایشی ناشی از ...
-
پاسخ سایتوکاین های پیش التهابی IL-6 و IL-8 به مکمل یاری کوتاه مدت زنجبیل و فعالیت ورزشی حاد وامانده ساز در مردان ورزشکار
کاظمی, فهیمه؛ خانی سانیج, ، الهام (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, 2019-12-01)سابقه و هدف: زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی است. هدف از پژوهش حاضر، تع یین پاسخ سایتوکاین های پیش التهابی اینترلوکین 6-( IL-6 ) و اینترلوکین 8- ( IL-8 )به مکمل یاری کوتاه مدت زنجبیل و فعالیت ورزشی وامانده ساز در مردان ورزشکار ...



