• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت ورزشی
    • دوره 8, شماره 40
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت ورزشی
    • دوره 8, شماره 40
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    هویت‌یابی مشتری از برند ورزشی و اثرات آن بر بسط موفق برند با نقش‌آفرینی عشق به برند و تعهد و وفاداری به آن

    (ندگان)پدیدآور
    علوی, سید مسلمعلوی, سید مسلمخداداده, ساراخداداده, سارا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثرات هویت‌یابی مشتری از برند بر بسط موفق برند ورزشی به انجام رسید‌ و در آن نقش متغیرهایی همچون عشق به برند و تعهد و وفاداری به برند‌ مورد‌بررسی قرار گرفت. از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها، این پژوهش‌ توصیفی ـ پیمایشی بوده و از نظر هدف، ‌کاربردی می‌باشد. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ طرفداران برندهای فوتبالی داخلی ‌شهر شیراز تشکیل دادند که از‌ میان آن‌ها، نمونه‌ای معادل 384 نفر با استفاده از روش کوکران انتخاب گردید. یافته‌ها‌ نشان می‌دهند که متغیر هویت‌یابی مشتری با برند، بر عشق به برند و تعهد و وفاداری آن‌ها نسبت به برند تأثیرگذار می‌باشد. همچنین، براساس یافته‌ها مشخص می‌شود که از میان سه متغیر عشق به برند، تعهد به برند و وفاداری به برند، تنها متغیر وفاداری به برند توانسته است بر بسط موفق برندهای ورزشی مؤثر باشد. از‌سوی‌دیگر، یافته‌ها حاکی از آن است که متغیر وفاداری، رابطۀ میان تعهد به برند و بسط موفق برند از یک‌سو و رابطۀ میان عشق به برند و بسط موفق برند از‌سوی‌دیگر را میانجی‌گری می‌نماید. 
    کلید واژگان
    برندهای ورزشی
    هویت‌یابی مشتری از برند ورزشی
    عشق به برند ورزشی
    تعهد به برند ورزشی
    وفاداری به برند ورزشی

    شماره نشریه
    40
    تاریخ نشر
    2017-01-20
    1395-11-01
    ناشر
    پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    کارشناس مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران
    کارشناس مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران

    شاپا
    2538-3213
    2538-3221
    URI
    https://dx.doi.org/10.22089/smrj.2017.910
    https://smrj.ssrc.ac.ir/article_910.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/723307

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارائه مدل عوامل مؤثر بر تربیت نخبگان رسانه‌ای در ورزش 

      مفرد, پدرام؛ فلاح, زین العابدین؛ نودهی, محمدعلی؛ بهلکه, طاهره (انجمن ترویج علم ایران, 2024-12-21)
      هدف از این پژوهش، ارائه مدل عوامل مؤثر بر تربیت نخبگان رسانه‌ای در ورزش بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظام‌مند انتخاب شد. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی و رسانه با حداقل دو پژوهش در زمینه موضوع پژوهش، ...

    • پاسخ شاخص پراکسیداسیون لیپیدی به مصرف دوزهای متفاوت سیر متعاقب فعالیت ورزشی وامانده ساز 

      محمدیاری, سجاد؛ گائینی, عباسعلی؛ هادی, حمدالله (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, 2022-09-01)
      سابقه و هدف: آسیب اکسایشی لیپیدی واکنشی است که مستلزم حمله بنیان ­های آزاد به اسیدهای چرب غیر اشباع با پیوندهای چندگانه است. سیر با برخورداری از آثار ضد اکسایشی می­تواند ضمن مقابله با آثار نامطلوب فشار اکسایشی ناشی از ...

    • پاسخ سایتوکاین های پیش التهابی IL-6 و IL-8 به مکمل یاری کوتاه مدت زنجبیل و فعالیت ورزشی حاد وامانده ساز در مردان ورزشکار 

      کاظمی, فهیمه؛ خانی سانیج, ، الهام (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, 2019-12-01)
      سابقه و هدف: زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی است. هدف از پژوهش حاضر، تع یین پاسخ سایتوکاین های پیش التهابی اینترلوکین 6-( IL-6 ) و اینترلوکین 8- ( IL-8 )به مکمل یاری کوتاه مدت زنجبیل و فعالیت ورزشی وامانده ساز در مردان ورزشکار ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب