مرور دوره 8, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 15 از 15
-
دینامیک معکوس بازوی ماهر استوارت – گوف با کاربرد در سامانه های شبیه ساز پرواز
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)پیشبینی مناسب اندازه نیروها در عملگرهای خطی با اهداف انتخاب موتورهای مناسب و یا طراحی سازه سامانه حرکتی شبیهسازهای پرواز، از اهمیت قابلتوجهی برخوردار است. در این مقاله تحلیل دینامیک معکوس سامانه حرکتی 6 درجه آزادی استوارت ...
-
انتخاب داکت مناسب جهت اختفا پرنده از دید رادار حرارتی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)در این مطالعه، داکتهایی جهت کاهش اثر فروسرخ دنباله پرنده طراحی شده است. خنککاری دنباله داغ پرنده منجر به کاهش دید راداری و در نتیجه اختفای پرنده شده است. خروجی بیضی شکل داکتها منجر به کشیدگی جریان در راستای بالهای ...
-
تحلیل الاستیک درام اسپول دوار FGM کمپرسور محوری در موتور توربین گاز هوایی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)در این پژوهش حل تحلیلی دقیقی برای درام اسپول کمپرسور محوری یک موتور توربین گاز جهت محاسبه تنشها، کرنشها و جابجاییها انجام شده است. تحلیل انجام شده در دو حالت مختلف یکی درام از جنس همگن و دیگری ماده هدفمند (FGM) تحت نیروی ...
-
تحلیل ناپایداری فلاتر یک بال مرفینگ در جهت تغییر طول دهانه تحت تاثیر پارامترهای مختلف
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)هدف از تحقیق حاضر، تحلیل پایداری فلاتر بال مرفینگ هواپیما و بررسی آثار ناشی از تغییر طول در جهت دهانه است. وجود یک عضو مرفینگ به منظور تغییر دهانه بال هواپیما، باعث تغییر طول دهانه بال و در نتیجه باعث بر هم زدن معادلات ...
-
تعقیب و اجتناب از عوارض زمین در زمان کمینه بر مبنای همواری دیفرانسیلی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)در مقاله حاضر، رویکرد جدیدی برای بهینهسازی مسیرهای پرواز وسایل هوافضایی به منظور تعقیب و اجتناب از عوارض زمین ارائه میگردد. در این رویکرد، مسئله بهینهسازی مسیر با استفاده از معادلات حرکت سهبعدی در دستگاه مختصات سرعت ...
-
قانون هدایت مود لغزشی مرتبه دوم نرم بههمراه رؤیتگر اغتشاش در برابر اهداف دارای مانور بالا با زاویه برخورد معین
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)مانور هدف یکی از عوامل تاثیرگذار در دقت هدایت میباشد. بهعلاوه، برخورد با هدف با یک زاویه معین نیز یکی از مواردی است که اخیراً در روشهای رهگیری جدید مورد توجه قرار گرفته است. برای رسیدن به هر دو هدف رهگیری اهداف با مانور ...
-
بررسی تاثیر شکل حفرات بر میزان جذب انرژی ساختارهای مشبک دو بعدی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)در این مقاله رفتار دینامیکی مواد مشبک، با هدف بررسی تاثیر میزان تخلخل، نرخ کرنش و مورفولوژیهای مختلف بر پاسخ مکانیکی، بهصورت عددی شبیهسازی شدهاست. برای این منظور مدلهای اجزا محدود دو بعدی، با مورفولوژیهای مختلف در ...
-
هدایت برخط هواپیمای بی سرنشین جهت اجتناب از تهدیدهای شبکه ای
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)وجود تهدیدها در منطقه عملیاتی، میتواند با به خطر انداختن ایمنی پرنده، موفقیت مأموریت را با چالش روبرو سازد. در این تحقیق، با هدف بسط الگوریتمی برخط و کارآمد جهت اجتناب از تهدیدهای شبکهای، روشی نوین در قالب حلقه درونی- ...
-
بررسی ریزساختار و خواص مکانیکی آلیاژ A356 پس از فرآیند پرسکاری در کانال های هم مقطع زاویه دار و شبیه سازی آن
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)پرسکاری در کانالهای هم مقطع زاویهدار، یکی از مهمترین روشهای تغییر شکل پلاستیک شدید برای ایجاد موادی با دانههای فوقالعاده ریز در فلزات و آلیاژها میباشد که کاربرد وسیعی در صنایع هوا فضا دارد. هدف از این تحقیق، مطالعه ...
-
بررسی خواص مکانیکی مواد مدرج پلهای پایه پلیمری تقویت شده با نانو لوله کربن با استفاده از آزمون خمش سه نقطهای
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)هدف از این مقاله، بررسی خواص مکانیکی مواد مدرج پله ای پایه اپوکسی تقویت شده با نانو لولههای کربنیاست. در این مطالعه، خواص مکانیکی با آزمون خمش سه نقطه بررسی شده است. روشی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است روش ...
-
طراحی قانون هدایت پیشبین در یک مساله هدایت دو بعدی با وجود محدودیت در شتاب ورودی
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)در این مقاله، به منظور طراحی قانون هدایت پیشبین، یک روش مبتنی بر نامساوی ماتریسی خطی LMI پیشنهاد میگردد. برای رسیدن به این هدف، ابتدا با نوشتن معادلههای حاکم بر حرکت جسم و هدف در دستگاه مختصات دو بعدی، مساله هدایت و ...
-
مدلسازی ریاضی تعامل انسان ماشین در شبیهساز عملکرد چند وظیفهای خلبان با استفاده از تئوری اطلاعات
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)در این مقاله تعامل میان انسان و ماشین در شبیهساز استاندارد وظایف خلبان، با بهرهگیری از مفاهیم موجود در تئوری اطلاعات مدلسازی میگردد. برای این منظور، نرخ تبادل داده در هر یک از زیرسیستمهای شبیهساز استخراج میشود ...
-
فرود خودکار پرنده بدون سرنشین با استفاده از بینایی ماشین
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)یکی از مشکلات پرندههای بدون سرنشین خطر فرود ناموفق یا برخورد با زمین است. هدف این مقاله، تخمین دقیق و پیوسته موقعیت پرنده نسبت به نشانگر فرود با استفاده از تصاویر دوربین پرنده و در نهایت فرود خودکار بر روی محل از پیش تعیین ...
-
بررسی اثر پارامترهای جریان بر توان خروجی میکروتوربین واحد توان کمکی بالگرد
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)در این پژوهش دمای داخل محفظه احتراق و اندازهگیری توان خروجی میکروتوربین Solar T-62T-2A در شرایط طرح و خارج از طرح با استفاده از نرمافزار تجاری انسیس فلوئنت مورد مطالعه قرار گرفته است. به منظور تحلیل شرایط عملکردی موتور، ...
-
بررسی اثرات خنککاری لایهای بر مشخصههای عملکردی یک توربین محوری
(دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology, 2020-02-20)در این مقاله به مطالعه عددی عملکرد کلی و ساختار جریان در یک توربین محوری واقعی و اثر خنککاری لایهای بر آن پرداخته میشود. مطالعات انجامشده در گذشته پیرامون اثر خنککاری لایهای بر ساختار جریان، عمدتا بر هندسه سادهشده ...



