بررسی اثر پارامترهای جریان بر توان خروجی میکروتوربین واحد توان کمکی بالگرد
(ندگان)پدیدآور
اغنیا, مهدیاعلایی, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش دمای داخل محفظه احتراق و اندازهگیری توان خروجی میکروتوربین Solar T-62T-2A در شرایط طرح و خارج از طرح با استفاده از نرمافزار تجاری انسیس فلوئنت مورد مطالعه قرار گرفته است. به منظور تحلیل شرایط عملکردی موتور، تغییرات دبی هوای ورودی و دمای ورودی به کمپرسور و دبی جرمی سوخت ورودی به محفظه بررسی شدهاند. در روش عددی جهت تحلیل پدیده احتراق، جریان بصورت سه بعدی، پایا، تراکم ناپذیر، لزج، آشفته و همراه با تشعشع در نظر گرفته شده است. در مدلسازی احتراق، از مدل احتراقی غیرپیش آمیخته و برای اعمال اثرات آشفتگی، از مدل کااپسیلن قابل تحقق استفاده شده است که در مسائل احتراقی، همخوانی خوبی با نتایج تجربی نشان میدهد. مهمترین خصوصیت مدل استفاده شده این است که محدودیتهای ریاضی مربوطه را در مدل نمودن تنشهای رینولدزی اقناع کرده و با فیزیک جریان آشفته سازگار و دارای دقت بیشتری بوده و مدلسازی با آن واقعیتر است و به همان نسبت هزینه محاسباتی بالاتری نیز دارد. بنابراین درک بهتری از فرایندهای فیزیکی حاصل میشود. نتایج بدست آمده از حل عددی محفظه احتراق با نتایج ارائه شده توسط شرکت سازنده اعتبارسنجی شده اند. نتایج حاصل نشان می دهد، به ازای دبیهای سوخت کمتر از 0/0125 کیلوگرم بر ثانیه، افزایش دمای هوای ورودی به کمپرسور منجر به افزایش توان اما به ازای دبی های بالاتر از آن منجر به کاهش توان میشود.
کلید واژگان
توربین های گازیمیکروتوربین سولار T-62T-2A
شبیه سازی عددی
دبی جرمی
توان خروجی موتور
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه صنعتی مالک اشترMalek ashtar University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری / دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاریدکترای هوافضا / دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
شاپا
2322-10702645-3622




