مرور دوره 13, شماره 46 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
رابطه برداشتها از یادگیری و رویکردهای مطالعه و یادگیری در دانشجویان: یک تحلیل مدلسازی معادله ساختاری
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2019-10-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان مؤلفههای تشکیل دهندة برداشتها از یادگیری (به خاطرسپاری اطلاعات، درک و فهم و استفاده از اطلاعات، تغییر شخصی و شایستگی اجتماعی، بهعنوان متغیرهای پیشبین) و رویکردهای مطالعه و یادگیری ...
-
مقایسه درگیری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت در دانشآموزان تیزهوش دختر و پسر
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2019-10-23)هدف پژوهش حاضر، مقایسه درگیری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت در دانشآموزان تیزهوش دختر و پسر دوره دوم متوسطه شهر اهواز بود. این پژوهش از نوع کمی مقایسهای بود. نمونه آماری شامل 300 نفر (140 پسر و 160 دختر) که ...
-
طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیتمعلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2019-10-23)پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیتمعلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزشوپرورش نظام جمهوری اسلامی ایران انجام یافته است. روش این پژوهش اسنادی- تحلیلی بود. جامعه موردمطالعه کلیه اسناد بالادستی نظام جمهوری ...
-
تأثیر مربیگری شناختی رفتاری بر کمالگرایی منفی و خود ناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2019-10-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر مربیگری شناختی رفتاری بر کمالگرایی منفی و خود ناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی انجام شد. طرح پژوهش، نیمه تجربی و از نوع پیشآزمون، پسآزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را ...
-
نقش واسطهای انگیزش تحصیلی در رابطه بین سرمایههای روانشناختی و فرسودگی تحصیلی
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2019-10-23)هدف پژوهش حاضر تعیین نقش میانجیگری ابعاد انگیزش تحصیلی در رابطه بین سرمایه روانشناختی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای ...
-
پیشبینی اضطراب امتحان بر اساس ابعاد دشواری در تنظیم هیجان در دانشآموزان
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2019-10-23)اضطراب امتحان اختلالی است که عملکرد دانشآموزان را کاهش میدهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی پیشبینی اضطراب امتحان بر اساس ابعاد دشواری در تنظیم هیجان در دانشآموزان دوره متوسطه اول شهر تهران انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر ...
-
چالشها و نارساییهای پذیرش و کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن .
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2019-10-23)هدف از انجام این پژوهش بررسی چالشها و نارساییهای پذیرش فناوری اطلاعات در ابعاد آموزشی، دانشجویی و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر اجرا توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری روسا، ...
-
بررسی عوامل انگیزشی و بازدارنده مؤثر بر آموزش تربیتبدنی در مدارس
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2019-10-23)هدف از پژوهش حاضر، بررسی عوامل انگیزشی و بازدارندة مؤثر بر آموزش تربیتبدنی در مدارس از دیدگاه معلمان بود. 153 نفر از معلمان ورزش شهرستان سنندج بهصورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه ...



