مرور دوره 4, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
- 
پدیدارشناسی تجربیات دانشجویان در تاسیس کسبوکار (مطالعه موردی: دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)هدف از این پژوهش، درک تجربیات دانشجویانی است که برای اولین بار در شرایط واقعی اقدام به راهاندازی یک کسبوکار کردهاند. به این منظور، سوال پژوهش با عنوان" دانشجویان در طی فرایند صاحب کسبوکار شدن چه تجاربی را کسب کردهاند؟" ...
 
- 
تأثیر سرمایهی فکری بر گرایشکارآفرینانه و عملکرد سازمانی در کسبوکارهای نانو (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)در اقتصاد مبتنی بر دانش، موفقترین سازمانها آنهایی خواهند بودکه از سرمایهی فکری خود بهطور اثرگذارتری برای بهبود عملکرد استفاده میکنند. اما از سوی دیگر، دستیابی به سطوح بالای عملکرد سازمانی، نیازمند ایجاد و توسعهی ...
 
- 
شناسایی فرصتهای کارآفرینانهی خود- خدماتی مسافر در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)"هما" و شناسایی فرصتهای کارآفرینانه در این قلمرو بوده و از روش تحقیق ترکیبی و روش فرایندی تحلیل موریسون استفاده شده است. جامعهی آماری در بخش کیفی مدیران شرکت "هما" و در بخش کمّی مسافران این شرکت میباشند. در بخش کیفی با ...
 
- 
موانع تجاریسازی دانش درکارآفرینی دانشگاهی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)امروزه دانش و فناوری دو عامل اساسی ایجاد ثروت، توانایی و دانایی کشورها بهشمار آمده و وسیلهای قدرتمند در توسعهی ملی تلقی میشود. از اینرو رسالت دانشگاه بهعنوان متفکرترین نهاد مسئول در قبال تحقق آرمانهای توسعهی ملی، ...
 
- 
بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)این پژوهش با هدف بررسی ارتباط شیوههای حل مسأله و ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه، با انتخاب تصادفی طبقهای 374 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران در سال 1390-1389 و با روش توصیفی- همبستگی و از طریق تکمیل دو پرسشنامهی ...
 
- 
نقش آموزش درس "مبانی کارآفرینی" در قصدکارآفرینی دانشجویان رشتههای غیر مدیریت (مطالعه موردی: دانشکدههای هنر و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)آموزش کارآفرینی تبادل رسمی و نظاممند اطلاعات و دانش کارآفرینی است. دانشگاهها به عنوان متولیان اصلی تربیت و پرورش منابع انسانی متخصص در چند سال اخیر به آموزش کارآفرینی روی آوردهاند. درس مبانی کارآفرینی در برخی از دانشگاههای ...
 
- 
تاثیر شایستگیهای فردی و اجتماعی بر شخصیت کارآفرینانه (مطالعه موردی: کارکنان بانک توسعه صادرات) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)این پژوهش بهمنظور بررسی اثر شایستگیهای فردی (توانایی خودمدیریتی، توانایی خودانگیزشی، توانایی خودآگاهی) و شایستگیهای اجتماعی (آگاهی اجتماعی، مهارتهای اجتماعی) بر روی شخصیت کارآفرینانهی کارکنان بانک توسعه صادرات انجام ...
 
- 
نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین (مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی) (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)هدف این پژوهش بررسی نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین است. روش تحقیق این پژوهش، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعهی آماری پژوهش شامل کارکنان دانشکدهها و پژوهشکدههای دانشگاه شهید بهشتی بوده که تعداد ...
 
- 
بررسی تأثیر حیات بنگاههای جدیدالورود کوچک و متوسط در تغییرات اشتغال: تجاربی از صنعت نساجی ایران طی دوره 84- 1375 (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-02-20)اگرچه شروع فعالیت هر بنگاه جدید، موجبات اشتغال تعدادی از نیروی انسانی را درپی دارد، اما، تنها ایجاد بنگاه بیانگر اشتغالزایی و الزاماً گامی در راستای حل معضل بیکاری نیست. بلکه، دورهی حیات قابل قبول بنگاهها عامل اساسی ...
 



