• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر سرمایه‌ی ‌فکری بر گرایش‌کارآفرینانه و عملکرد سازمانی در کسب‌وکارهای نانو

    (ندگان)پدیدآور
    مهدی‌وند, میرمحسنزالی, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    323.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در اقتصاد مبتنی بر دانش، موفق‌ترین سازمان‌ها آنهایی خواهند بودکه از سرمایه‌ی ‌فکری خود به‌طور اثرگذارتری برای بهبود عملکرد استفاده می‌کنند. اما از سوی دیگر، دست‌یابی به سطوح بالای عملکرد سازمانی، نیازمند ایجاد و توسعه‌ی گرایش‌کارآفرینانه است. هدف اصلی این تحقیق، بررسی تاثیر سرمایه‌ی فکری بر گرایش‌کارآفرینانه و عملکردکسب‌وکار می‌باشد. برای انجام تحقیق، نظرسنجی (پرسش‌نامه با آلفای7/91) از مدیران کسب‌وکارهای تولیدی نانویی کشور (202= n) به عمل آمد. نتایج الگویابی معادلات ساختاری نشان می‌دهدکه سرمایه‌ی انسانی به میزان 24 درصد و سرمایه‌ی ساختاری و سرمایه‌ی رابطه‌ای به ترتیب با 42 درصد و 29 درصد بر گرایش کارآفرینانه تاثیرگذار است. هم‌چنین اثر مستقیم سرمایه‌ی انسانی بر عملکرد به میزان 16 درصد بوده و اثر سرمایه‌ی ساختاری و رابطه‌ای بر عملکرد نیز به ترتیب برابر 11 و 5 درصد می‌باشد. نتایج نشان می‌دهد که سرمایه‌ی انسانی هم به‌طور مستقیم (16درصد) و هم غیرمستقیم (9 درصد) و سرمایه‌های ساختاری و رابطه‌ای تنها به‌طور غیرمستقیم (به‌ترتیب با 16 و11 درصد) و از طریق گرایش‌کارآفرینانه تاثیر معناداری بر عملکرد دارند. نتایج بیانگر این است که گرایش‌کارآفرینانه میان سرمایه‌ی‌ فکری و عملکرد سازمانی، به‌عنوان متغیر تعدیل‌کننده عمل می‌کند
    کلید واژگان
    سرمایه‌ی فکری
    عملکرد سازمانی
    گرایش‌کارآفرینانه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2012-02-20
    1390-12-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران
    استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://jed.ut.ac.ir/article_24401.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463436

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب