• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کارآفرینی خانگی: انگیزه‌ها و نقش عوامل جمعیت‌شناختی بر آن

    (ندگان)پدیدآور
    خنیفر, حسیناحمدی آرزم, هادیزمانی فر, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    270.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کسب‌وکارهای خانگی یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار هستند که در سال‌های اخیر مراجع سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف به آن توجه کرده و حمایت می‌کنند. محاسنی که بر کسب‌وکارهای خرد مترتب است (هم‌چون چابکی و انعطاف‌پذیری) در کنار مزایایی که خانه به‌عنوان محل کسب‌وکار در اختیار افراد قرار می‌دهد (هم‌چون حذف هزینه‌های محل فعالیت) انگیزه‌های مضاعفی را در افراد برای گرایش به‌سمت چنین کسب‌وکارهایی را ایجاد کرده است. این تحقیق به‌دنبال شناسایی عوامل (انگیزه‌های) اثرگذار بر تصمیم افراد در کارآفرینی خانگی بوده و جامعه‌ی آماری شامل کلیه‌ی کارآموزان مرکز فنی و حرفه‌ای یزد به تعداد 254 نفر می‌شود. نتایج آزمون تحلیل عاملی اکتشافی نشان می‌دهد که پنج عامل (به ترتیب اهمیت: انگیزه‌های کارآفرینانه، خانوادگی، کارجویانه، مالی و اعتقادی) در مجموع بیش از 60 درصد این انگیزه‌ها را تبیین می‌کند. هم‌چنین نتایح آزمون مقایسه‌ی میانگین‌ها در میان دو جامعه‌ی مستقل نشان می‌دهد که بین متغیرهای جنسیت و تاهل با این انگیزه‌ها رابطه وجود دارد. درحالی‌که در مورد انگیزه‌های کارآفرینانه،کارجویانه و اعتقادی هیچ تفاوتی میان زنان و مردان و هم‌چنین متاهلان و مجردها به دست نیامد. انگیزه‌های خانوادگی در زنان و متاهلان درمقایسه با مردان و مجردها قوی‌تر بوده و برعکس انگیزه‌های مالی درمردان قوی‌تر از زنان است.
    کلید واژگان
    کارآفرینی خانگی
    کار در خانه
    کسب‌وکارهای خانگی
    کسب‌وکارهای خرد

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2010-11-22
    1389-09-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، پردیس قم دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، پردیس قم دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://jed.ut.ac.ir/article_22820.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463413

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب