رابطهی بین سرمایهی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی
(ندگان)پدیدآور
سید نقوی, میر علیعبد اله پور, مونانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مباحث مرتبط با کارآفرینی در دنیای امروز، توجه ویژهای را به خود جلب کرده است. دربارهی ابعاد و شاخصهای کارآفرینی پژوهشهای متعددی انجام شده اما از دیدگاه این مقاله وجود بستر مناسب میتواند نقش تعیینکنندهای در توسعهی کسبوکارهای جدید داشته باشد، به این منظور این مقاله به بررسی رابطهی سرمایهی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی ایران میپردازد. جامعهی آماری این پژوهش شامل 545 نفر از کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی ایران و نمونهی انتخاب شده 118 نفر براساس فرمول نمونهگیری از جامعهی محدود و در سطح خطای 0.08، بوده است. برای سنجش سرمایهی اجتماعی از الگوی گروه کندی و برای سنجش کارآفرینی سازمانی از الگوی آنتونیک و هیسریچ استفاده شده و در این راستا با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی تغییرهایی در الگوی اصلی اعمال شد تا الگویِ متناسب با جامعهی آماری موردنظر بهدست آید. نتایج نشان میدهد که رابطهی مثبتی بین سرمایهی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی وجود دارد.
کلید واژگان
اعتمادسرمایهی اجتماعی
کارآفرینی سازمانی
نوآوری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطباییکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی




