• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنجش سرمایه‌ی اجتماعی و ارتباط آن با نوآوری (مطالعه موردی: واحد تندر ایران خودرو)?

    (ندگان)پدیدآور
    سعیدی, علی اصغرعزیزی مهر, خیامطوسی, نداتمیزی فر, ریحامه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    275.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سرمایه‌ی اجتماعی، به‌عنوان یک مفهوم، در دهه‌های اخیر کاربرد چشم‌گیری داشته و به مثابه یک دارایی برای شرکت‌ها تلقی می‌شود که با بهره‌گیری از آن بتوانند کارایی خود را افزایش دهند. از این‌رو، این تحقیق به سنجش میزان سرمایه‌ی اجتماعی و ارتباط آن با نوآوری در واحد تندر ایران خودرو پرداخته است. در چارچوب نظری این تحقیق از نظریه‌ی پاتنام استفاده شده که شاخص‌های سرمایه‌ی اجتماعی را اعتماد، شبکه‌های اجتماعی و هنجارها معرفی می‌کند. با توجه به ویژگی‌های کاری واحد تندر، نوآوری نیز با امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اجرای ایده‏، اهمیت دادن سازمان به ارایه ایده‌ها و نیز میزان نوآور بودن سازمان از نگاه پاسخ‌گویان سنجیده شده است. روش استفاده شده در این تحقیق پیمایش بوده و با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران با عنایت به جامعه‌ی آماری که تعداد 2908 نفر هستند 293 نفر به‌عنوان جمعیت نمونه انتخاب شدند که چیزی قریب به یک دهم جامعه‌ی آماری است. نتایج تحقیق حکایت از آن دارد که میزان سرمایه‌ی اجتماعی در واحد تندر ایران خودرو در حد متوسطی بوده و نتایج آزمون‌ فرضیه نیز نشان می‌دهد که بین سابقه‌ی کار با سرمایه‌ی اجتماعی، اعتماد به مدیران و اعتماد نهادی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. هم‌چنین بین انواع گروه‌های استخدامی مختلف میزان سرمایه‌ی اجتماعی متفاوت است. بین سرمایه‌ی اجتماعی با نوآوری و نوآور بودن سازمان رابطه‌ی مثبت و معناداری وجود دارد. بین عضویت شبکه‌ای و نوآوری و نیز اعتماد اجتماعی با نوآوری رابطه معناداری وجود داد.
    کلید واژگان
    اعتماد
    سرمایه‌ی اجتماعی
    نوآوری
    هنجارهای اجتماعی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2010-11-22
    1389-09-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی گروه برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران
    کارشناسان ارشد برنامه¬ریزی رفاه اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران
    کارشناسان ارشد برنامه¬ریزی رفاه اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران
    کارشناسان ارشد برنامه¬ریزی رفاه اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://jed.ut.ac.ir/article_22818.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463411

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب