دوره 24, شماره 83
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
چکیده های لاتین
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)
-
سخن سردبیر
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)
-
آیا فنّاوری از لحاظ ارزشی جهت دارد؟
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)هدف:هدف از نگارش این مقاله، پاسخ به این پرسش مهم بود که آیا فنّاوری ابزاری خنثی است یا جهت و بار ارزشی و اخلاقی دارد.
-
ملاحظاتی در باب تحول در علوم اجتماعی با تأکید بر بنیانهای تحلیل اقتصادی
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)هدف: تحول در علوم اجتماعی، از جمله بسترهای تحول در ساخت اجتماعی جوامع است. تحقق جامعة اسلامی نیز متوقف بر تحول در علوم اجتماعی و ابتنای ساخت اجتماعی ...
-
معیارهای بینشی حل دو راهة اخلاقی استقلال و استبداد رأی در داوری بر اساس منابع دینی
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)هدف: داوران در زمان تصمیم برای صدور حکم، گاهی دچار تحیّر میان استقلال و استبداد میشوند که تنها با شناخت ماهیت و معیارهای آن قابل تمایز است. آثار ...
-
تأملاتی پیرامون تمایز باور و پذیرش در معرفتشناسی
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)هدف: هدف محقق در این مقاله، تحلیل و بررسی انتقادی ماهیت باور و نسبت آن با پذیرش، از دیدگاه ونفراسن، جاناتان کوهن، آلستون و کلارک بود. ونفراسن با ...
-
ارزیابی ادلّة انکار علم دینی (بر اساس دیدگاه عبدالکریم سروش)
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)هدف: مخالفان علم دینی از منظرهای گوناگونی تولید علم دینی را انکار کردهاند. از مشهورترین مخالفان علم دینی در جامعة ما، عبدالکریم سروش است. هدف از ...
-
بومیسازی علوم تربیتی در ایران؛ ضرورتها و چالشها
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)هدف: محققان در این مقاله به بررسی ضرورتها و چالشهای بومیسازی برنامة درسی علوم تربیتی در ایران پرداخته و نحلههای مختلف آن را در حوزة علوم تربیتی بررسی کرده ...
-
تبیین تأثیر فضایل و رذایل بر ادراک از منظر آیات و روایات
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2020-08-22)مبادی ادراکی، از عوامل بیرونی و درونی تأثیرات مثبت و منفی میپذیرند. بخشی از این تأثیرات باعث اعوجاج و محرومیت از معرفت و بخشی سبب ایجاد نوعی جدید از بصیرت یا تسریع در معرفت میشوند.



