مرور دوره 7, شماره 12 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری شهر بیرجند بود. روش: پژوهش به شیوه آزمایشی، طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه ...
-
اثربخشی آموزش فنون ذهنآگاهی بر سرزندگی تحصیلی با نقش تعدیلی اهداف پیشرفت اجتماعی در دانشجویان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش فنون ذهنآگاهی بر سرزندگی تحصیلی دانشجویان با نقش تعدیلی اهداف پیشرفت اجتماعی بود. روش: در این پژوهش که بهصورت آزمایشی با پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل انجام گرفت، 120 نفر ...
-
بررسی ساختار عاملی، پایایی و روایی نسخه فارسی مقیاس عدمدرگیری اخلاقی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: عدمدرگیری اخلاقی به فرآیندی اطلاق میشود که با تغییر در درک و فهم اخلاقی خود اعمال غیراخلاقی را توجیه میکند. هدف از مطالعه حاضر بررسی پایایی، روایی و تعیین ساختار عاملی مقیاس عدم درگیری اخلاقی در جمعیت ایرانی بود. ...
-
رابطه باورها و حالتهای فراشناخت با حافظهکاری دانشآموزان دوره متوسطه
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورها و حالتهای فراشناختی با حافظه کاری دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهر بیرجند انجام گرفت. روش: این پژوهش از نظر روش گردآوری دادهها جزء پژوهشهای توصیفی و از نوع همبستگی است و براساس ...
-
رابطه علی انگیزش درونی، درگیری تحصیلی و خودنظمجویی تحصیلی با عملکرد تحصیلی از طریق یادگیری خود-هدایتی در دانشآموزان دبیرستانی شهر بندرعباس
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: هدف از مطالعهی حاضر بررسی رابطه علی انگیزش تحصیلی، درگیری تحصیلی و خودنظمجویی با عملکرد تحصیلی از طریق یادگیری خودهدایتی بوده است. به این منظور در مدل پیشنهادی، انگیزش تحصیلی، درگیری تحصیلی و خودنظمجویی تحصیلی ...
-
مدلیابی معادلات ساختاری روابط بین قابلیتهای سیستم مدیریت یادگیری (LMS) با تقویت باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانشجویان مجازی دانشگاه اصفهان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: هدف پژوهش حاضر سنجش روابط بین قابلیتهای سیستم مدیریت یادگیری (LMS) با تقویت باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانشجویان مجازی دانشگاه اصفهان بود. روش: روش پژوهش، توصیفی – همبستگی و روش تحلیل از نوع مدلیابی ...
-
مقایسه تأثیر آموزش به شیوه نقشه مفهومی فردی و گروهی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی درس مطالعات اجتماعی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: نقشه مفهومی یکی از راهبردهای آموزشی است که به شیوه گروهی و انفرادی برای ایجاد انگیزش و یادگیری معنادار استفاده میشود، بنابراین هدف این پژوهش مقایسه تأثیر آموزش به شیوه نقشه مفهومی فردی و گروهی برانگیزش و پیشرفت تحصیلی ...
-
نقش میانجی اشتیاق تحصیلی در پیشبینی بهزیستی تحصیلی دانشآموزان بر اساس جو روانی- اجتماعی کلاس درس دانشآموزان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین نقش میانجی اشتیاق تحصیلی در رابطه بین جو روانی اجتماعی کلاس درس و بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه شهر خرمآباد در سال تحصیلی 95-1394 بود. روش: روش پژوهش حاضر همبستگی و از نوع مدل معادلات ...
-
پیشبینی عملکرد ریاضیات براساس کارکردهای اجرایی در کودکان بهنجار مقطع چهارم ابتدایی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: هدف این پژوهش بررسی رابطه میان مؤلفههای کارکردهای اجرایی شامل تبدیل، بازداری، بهروزرسانی، حلقه واجی، مجری مرکزی، صفحه دیداری- فضایی و عملکرد ریاضیات در دانشآموزان بود. روش: روش این پژوهش همبستگی بود. جامعه آماری، ...
-
پیشبینی پیشرفت تحصیلی براساس سرزندگی تحصیلی و یادگیری خودراهبر دانشآموزان دختر
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-08-23)هدف: یادگیری خودراهبر و سرزندگی تحصیلی از عوامل تأثیرگذار بر یادگیری هستند و میتوانند بهوسیله شیوههای گوناگون پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را تحت تأثیر قرار دهند. ازاینرو هدف پژوهش حاضر پیشبینی پیشرفت تحصیلی براساس ...



