• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 7, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 7, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی براساس سرزندگی تحصیلی و یادگیری خود‌راهبر دانش‌آموزان دختر

    (ندگان)پدیدآور
    عینی, سانازنریمانی, محمدبشرپور, سجاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    482.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: یادگیری خود‌راهبر و سرزندگی تحصیلی از عوامل تأثیر‌گذار بر یادگیری هستند و می‌توانند به‌وسیله شیوه‌های گوناگون پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار دهند. ازاین‌رو هدف پژوهش حاضر پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی براساس سرزندگی تحصیلی و یادگیری خود‌راهبر دانش‌آموزان دختر بود. روش: این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر سال سوم دبیرستان شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 95-94 تشکیل دادند. تعداد 150 دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب و به پرسشنامه سرزندگی تحصیلی (دهقانی و حسین‌چاری، 2014) و مقیاس سنجش خود‌‌راهبری در یادگیری دانش‌آموزان (فیشر و همکاران، 2001) پاسخ دادند. پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان نیز براساس معدل کل (از شروع دبیرستان تا پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی 95-94) مشخص شد. داده‌ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که بعد خود‌مدیریتی یادگیری خود‌راهبر و سرزندگی تحصیلی، پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را پیش‌بینی می‌کنند ( 001/0(p
    کلید واژگان
    یادگیری خود‌راهبر
    سرزندگی تحصیلی
    پیشرفت ‌تحصیلی
    دانش‌آموز

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته دکتری روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
    استاد گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی

    شاپا
    2423-7906
    2423-7620
    URI
    https://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2018.13800.1603
    https://asj.basu.ac.ir/article_2782.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416663

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب