• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری (مطالعه موردی: شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق و بهادار تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    تقوی فرد, محمد تقیغفوریان شاگردی, امیربهبودی, امید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    318.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری یک موضوع تحقیقاتی مشهور در سال­های اخیر شده است. بازارگرایی1 نوعی  فرهنگ سازمانی که به صورت کارآ و اثربخش به خلق رفتارهایی می‌پردازد که به‌منظور خلق ارزش‌های بیشتر برای مشتریان در نتیجه ارتقای عملکرد تجاری شرکت لازم و ضروری است. هدف این تحقیق بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری شرکت­های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق و بهادار تهران است. جامعه آماری این تحقیق شامل 157 شرکت تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که تعداد 111 شرکت به‌عنوان نمونه آماری و به روش نمونه­گیری غیراحتمالی (براساس میزان دسترسی)، انتخاب و مورد آزمون قرار گرفته­اند. ابزار جمع­آوری داده­ها برای متغیر بازارگرایی، پرسشنامه استاندارد نارور و اسلاتر (1990) است که روایی محتوا داشته و پایایی 89 درصدی آن نشانگر قابلیت اعتماد بالای آن است، و برای عملکرد تجاری داده­های عینی شرکت­ها که در سایت کدال موجود است، مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحلیل داده­های تحقیق که با مدل­سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل انجام شده است حاکی از آن است که بازارگرایی بر عملکرد تجاری شرکت­های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق و بهادار تهران تاثیر دارد.
    کلید واژگان
    بازارگرایی
    عملکرد تجاری
    حاشیه سود عملیاتی
    نرخ بازده سرمایه گذاری
    نرخ بازده حقوق صاحبان سهام

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2015-04-21
    1394-02-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)
    دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع
    دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_744.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415367

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب