دوره 16, شماره 88-89
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
استراتژی بازاریابی صادرات سازگار با محیط زیست با نقش میانجی مزیت های رقابتی پورتر
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2018-03-21)با افزایش آگاهی و دانش افراد در ارتباط با اهمیت رفاه اجتماعی، محیط زیست به دغدغهای جدی برای مردم تبدیل شده است. اهمیت مسائل محیط زیست، افزایش مقررات عمومی، رقابت وسیع سازمانها و فشار افکار عمومی باعث شده است که سازمانها ...
-
آسیب شناسی و شناسایی تواناسازهای حمایتی از صادرات شرکتهای کوچک و متوسط
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2018-03-21)در عصر حاضر در همه کشورهای توسعهیافته و درحالتوسعه حرکت به سمت سرمایهگذاری روی شرکتهای کوچک و متوسط [1] افزایشیافته است. شرکتهای کوچک و متوسط به دلیل ساختار انعطافپذیری و پویایی که دارند بهراحتی میتوانند خود را ...
-
بررسی آثار یکپارچگی داخلی و خارجی بر ظرفیت رقابت
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2018-03-21)این مطالعه تأثیر یکپارچگی داخلی و خارجی را بر توانمندیهای رقابتی بررسـی مـیکنـد. میزان یکپارچگی، درجهای است که تولیدکننده بهطور اسـتراتژیک بـا شـرکای زنجیـره تأمین خـود تشریک مساعی کرده و فرایندهای داخل و خارج سازمانی ...
-
شناسایی الگوی همکاری-رقابت در صنعت خودروسازی ایران بر اساس رویکرد سیستمی: مطالعه داده بنیاد
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2018-03-21)همکاری همزمان شرکتهای رقیب که از آن به همکاری-رقابت یاد می شود اخیرا موردتوجه صنایع قرار گرفته است. شرکت-ها با اغراضی همچون افزایش بهرهوری و ارتقاء جایگاه رقابتی خود از این راهبرد بهره میگیرند. بررسیهای انجام گرفته ...
-
بهینهسازی فرایند تبادل دانش در خوشههای صنعتی: مطالعه موردی در خوشه صنعتی گچ سمنان
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2018-03-21)دانش به عنوان یک منبع حیاتی، میتواند برای شرکتها مزیت رقابتی ایجاد کند و کسب و بهکارگیری آن از وظایف مهم هر شرکتی است. خوشه صنعتی مجموعهای از شرکتها با محصولات مشابهند که در یک منطقه جغرافیایی مستقر هستند و شرکتهای ...



