دوره 16, شماره 88-89

 

ارسال های اخیر

  • استراتژی بازاریابی صادرات سازگار با محیط زیست با نقش میانجی مزیت های رقابتی پورتر 

    غیاث آبادی فراهانی, مریم؛ غفاری آشتیانی, پیمان (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2018-03-21)
    با افزایش آگاهی و دانش افراد در ارتباط با اهمیت رفاه اجتماعی، محیط زیست به دغدغه‌ای جدی برای مردم تبدیل شده است. اهمیت مسائل محیط زیست، افزایش مقررات عمومی، رقابت وسیع سازمان‌ها و فشار افکار عمومی باعث شده است که سازمان‌ها ...

  • آسیب شناسی و شناسایی تواناسازهای حمایتی از صادرات شرکت‌های کوچک و متوسط 

    بالازاده, پیمان؛ مرادی, محمود؛ یاکیده, کیخسرو (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2018-03-21)
    در عصر حاضر در همه کشورهای توسعه‌یافته و در‌حال‌توسعه حرکت به سمت سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های کوچک و متوسط [1] افزایش‌یافته است. شرکت‌های کوچک و متوسط به دلیل ساختار انعطاف‌پذیری و پویایی که دارند به‌راحتی می‌توانند خود را ...

  • بررسی آثار یکپارچگی داخلی و خارجی بر ظرفیت رقابت 

    وقفی, سید حسام؛ قمیان, محمد مهدی؛ فیاض, علی؛ لطفی, تکتم (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2018-03-21)
    این مطالعه تأثیر یکپارچگی داخلی و خارجی را بر توانمندی‌های رقابتی بررسـی مـی‌کنـد. میزان یکپارچگی، درجه‌ای است که تولیدکننده به‌طور اسـتراتژیک بـا شـرکای زنجیـره تأمین خـود تشریک مساعی کرده و فرایندهای داخل و خارج سازمانی ...

  • شناسایی الگوی همکاری-رقابت در صنعت خودروسازی ایران بر اساس رویکرد سیستمی: مطالعه داده بنیاد 

    محمدی, مهدی؛ حاجی پور, بهمن (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2018-03-21)
    همکاری هم‌زمان شرکت‌های رقیب که از آن به همکاری-رقابت یاد می شود اخیرا موردتوجه صنایع قرار گرفته است. شرکت-ها با اغراضی همچون افزایش بهره‌وری و ارتقاء جایگاه رقابتی خود از این راهبرد بهره می‌گیرند. بررسی‌های انجام گرفته ...

  • بهینه‌سازی فرایند تبادل دانش در خوشه‌های صنعتی: مطالعه موردی در خوشه صنعتی گچ سمنان 

    دزفولیان, حمیدرضا؛ سموئی, پروانه (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2018-03-21)
    دانش به عنوان یک منبع حیاتی، می‌تواند برای شرکت‌ها مزیت رقابتی ایجاد کند و کسب و به‌کارگیری آن از وظایف مهم هر شرکتی است. خوشه صنعتی مجموعه‌ای از شرکت‌ها با محصولات مشابهند که در یک منطقه جغرافیایی مستقر هستند و شرکت‌های ...