بررسیهای بازرگانی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
طراحی و اعتبارسنجی الگوی پارادایمی توسعه صنعتی و تجاری مبتنی بر شاخصهای اقتصادی و مالی در شرکت نفتوگاز گچساران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-11-21)مطالعه حاضر با هدف طراحی و اعتبارسنجی الگوی پارادایمی توسعه صنعتی و تجاری مبتنی بر شاخصهای اقتصادی و مالی در شرکت نفتوگاز گچساران انجام شد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش و بازه زمانی گردآوری دادهها، یک پژوهش ...
-
تأثیر عشق به برند بر تابآوری نسبت به نواقص موجود در برند با واسطهگری ارزش درکشدۀ مشتری مورد مطالعه: مشتریان تلفن همراه آیفون (Apple)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-11-21)پژوهش بررسی تأثیر عشق به برند بر تابآوری مشتری نسبت به نواقص برند با میانجیگری ارزش درکشدۀ مشتری در بین مشتریان تلفن همراه آیفون در سراسر کشور صورت گرفته است که حجم نمونه با توجه به جدول مورگان، حجم جامعۀ آماری نامحدود ...
-
تحلیل شکاف بازاریابی رابطهای در بانک شهر با رویکرد اهمیت-عملکرد
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-11-21)تحقیق حاضر با هدف تحلیل شکاف بازاریابی رابطهای در بانک شهر با رویکرد اهمیت-عملکرد صورت پذیرفت. این تحقیق مبتنی بر فلسفه عملگرایانه است و با رویکردی استقرایی-قیاسی انجام شد. همچنین از نظر هدف کاربردی-توسعهای و از نظر ...
-
ارائه مدل بازاریابی چابک در بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط با رویکرد نظریهپردازی داده بنیاد (مطالعه موردی شرکت های کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-11-21)هدف این پژوهش ارائه مدل بازاریابی چابک در بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط با رویکرد نظریهپردازی داده بنیاد میباشد. در این راستا، رویکرد تحقیق آمیخته (کیفی و کمی) پیادهسازی شده است. در فاز اول، مدل نظری بازاریابی چابک ...
-
موردپژوهی توسعه تجارت الکترونیک کشورهای پیشرو در عصر اقتصاد دیجیتال
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-11-21)ظهور فناوریهای نوپدید عصر اقتصاد دیجیتال بر سرعت توسعه تجارت الکترونیک در جهان افزوده و به عاملی برای رقابتپذیری در مسیر رشد این بخش بدل شدهاست. از این منظر بررسی اسناد بالادستی بهمنظور شناسایی عوامل کلیدی پیشران ...
-
طراحی مدل تحول دیجیتال در اکوسیستم کسبوکار صنایع فولاد
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-11-21)مطالعه حاضر با هدف طراحی مدل تحول دیجیتال در اکوسیستم کسبوکار صنایع فولاد انجام شد. جامعه مشارکتکنندگان بخش کیفی شامل اساتید مدیریت و مدیران صنعت فولاد کشور است که بیست نفر به شیوه نمونهگیری نظری انتخاب شدند مصاحبهها ...
-
طراحی الگوی انگیزههای مشارکت توزیعکنندگان در خلق ارزش در صنعت کفش تبریز
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-10-22)خلق ارزش در عصر رقابتی به خلق ارزش مشترک بین شرکتها و مشتریان تبدیل شده است. در چنین شرایطی توزیعکنندگان به عنوان واسط بین تولیدکننده و مشتری در خلق ارزش مشترک به عنوان یک عامل مهم و اصلی تلقی میگردند؛ با این حال ...
-
تحلیل ساختاری هویت سبز و وفاداری مصرفکننده در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد با کاربرد مدلسازی معادلات ساختاری
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-10-22)امروزه مسائل زیستمحیطی به یکی از نگرانیها و دغدغههای جوامع مختلف تبدیل شده است. اهمیت به محیط زیست، کاهش انتشار کربن و کاهش گرمایش جهانی مورد توجه بسیاری از محققین، صنایع و شرکتهای مختلف قرار گرفته است. شرکتها و ...
-
تأثیر ملیگرایی و خصومت مصرفکننده بر رفتار مصرفی محصولات خارجی با نقش تعدیلگر ویژگیهای محصول
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ملیگرایی و خصومت مصرفکننده بر رفتار مصرفی محصولات خارجی با نقش تعدیلگر ویژگیهای محصول است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، پیمایشی میباشد. جامعۀ آماری پژوهش شامل ...
-
تاثیر کاربرد کلان داده ها بر عملکرد مالی با تاکید بر مزیت رقابتی در صنعت شیر و فرآورده های لبنی استان کرمان
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-10-22)کلان دادهها به عنوان یک منبع عظیم اطلاعاتی میتوانند به صنابع کمک کنند تا عملیات، فرایندها و منابع خود را بهینه کنند. توسعه و گسترش کلان دادهها و فناوریهای مبتنی بر آن، توجه بسیاری از محققان را به این موضوع جلب کرده ...
-
بررسی حکمرانی صنعت خودرو و ارزیابی اثر بخشی آن،( با تاکید بر قوانین و مقررات در دوره 1402-1368)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-10-22)صنعت خودرو به دلیل پیوندهای پسین و پیشین گسترده در اقتصاد کشور همواره مورد توجه سیاستگذاریهای مختلف دولت بوده است. بیتردید، کیفیت سیاستگذاری و اثربخشی قوانین و مقررات نقشی اساسی در شکلدادن به مسیر رشد این صنعت دارد. ...
-
طراحی مدل بازاریابی پایدار با رویکرد رفتار مصرفکننده در صنعت خودروی ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-10-22)بازاریابی پایدار دغدغه اصلی مدیران صنعت خودرو برای تغییر رفتار مصرفکننده در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار کشور است. مساله اصلی پژوهش حاضر آن است که چگونه میتوان بهوسیله بازاریابی پایدار، رفتار مصرفکنندگان در صنعت ...
-
شناسایی و رتبه بندی عوامل تاثیرگذار بر برند فولاد ایران از نگاه مشتریان آسیایی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-07-22)موقعیت فولاد ایران در حال حاضر بهگونهای است که کوچکترین اهمال در مورد جایگاهیابی آن در جهان نهتنها میتواند وضعیت فعلی فولاد ایران را دچار نوسان کند؛ بلکه بازار چنـد صـد میلیوندلاری آن را به دست رقبای نوظهور برساند. ...
-
تحلیل اثر مصرف نمایشی بر انگیزه خرید مجدد مصرفکنندگان به واسطه ابعاد فرهنگی هافستد، انگیزههای سودمندی و انگیزههای لذتجویانه (مورد مطالعه: برند طلای سپاهان)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-07-22)گرایش به مصرف نمایشی، دارای ماهیت پیچیدهای است زیرا افراد در تلاش برای تمایز و برتری و حفظ یا کسب منزلت، فارغ از درجه نیازشان، در نمایش مصرف، غوطهور میشوند. هدف این پژوهش تمرکز بر تحلیل اثر مصرف نمایشی بر انگیزه خرید ...
-
شناسایی و رتبه بندی عوامل کاهنده آسیب های ناشی از تحریم های بین المللی در حوزه واردات قطعات الکترونیکی براساس تکنیک سلسله مراتبی AHP
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-07-22)چگونگی تابآوری (تحمل) در برابر تحریمهای بینالمللی از مهمترین راهبردهای مقاومتی در حوزههای سیاسی، اقتصادی و فنی میباشد. عواملی که باعث افزایش درجه تابآوری و تسریع در بازگشت از نقطه شوک به تعادل گردند، فاکتورهای موثر ...
-
بررسی و شناسایی اقدامات حمایتی برای توسعه صادرات در بخش تعاون( مطالعه موردی تعاونی های استان خراسان جنوبی)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-07-22)صادرات بهعنوان نوعی استراتژی بینالمللیسازی در بازارهای بینالمللی اهمیت بسیاری یافته است و کمک به توسعه سهم تعاونیها از صادرات غیرنفتی کشور از مهمترین اقدامات و برنامههای بخش تعاون محسوب میشود. هدف پژوهش حاضر، شناسایی ...
-
تاثیر نقدشوندگی سهام بر عرضه و تقاضای اعتبار تجاری
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-07-22)ادبیات موجود تاکید زیادی برنقش بازار بدهی بر ظرفیت شرکتها برای تولید اعتبارات تجاری را داشته و مطالعات اندکی به نقش بازار سهام در این زمینه توجه نموده است. این پژوهش رابطه بین نقدشوندگی سهام با عرضه و تقاضای اعتبار تجاری ...
-
الحاق به سازمان جهانی تجارت و تاثیر آن بر جذب سرمایهگذاری خارجی صادرات محور: تجربه کشورهای درحال توسعه منتخب
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-07-22)سرمایهگذاری خارجی میتواند تنها با هدف تصاحب بازار کشور میزبان انجام شود یا باعث رشد صادرات آن شود. هدف این پژوهش پاسخ به این پرسش است که آیا جذب بیشتر سرمایهگذاری خارجی به کشورهای درحال توسعه ملحق شده به WTO سبب رشد ...
-
تاثیر قابلیتهای دیجیتالی شدن بر نوآوری باز در کسبوکارهای کوچک تولیدی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-05-21)شرکتهای کوچک تولیدی به عنوان یکی از بازیگران اصلی نظام نوآوری ملی و صنعتی، نیازمند تحقق نوآوری باز از طریق قابلیتهای دیجیتالی شدن برای به دست آوردن مزیت رقابتی در اقتصاد دیجیتال هستند. با این حال، تحقیقات موجود، شامل ...
-
طراحی مدل نگهداشت منابع انسانی بر اساس معادلات ساختاری در نرم افزار Smart PLS (مورد مطالعه: سازمانهای دانش بنیان استان تهران)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-05-21)سازمانها بر اساس استعدادهای کارکنان خود، از طریق جذب و نگهداشت دانشیترین کارکنان رقابت میکنند. هدف مقاله حاضر طراحی مدل نگهداشت منابع انسانی در سازمانهای دانشبنیان است. روش آمیخته است. ابزار، پرسشنامه محقق ساخته مشتمل ...



