شناسایی الگوی همکاری-رقابت در صنعت خودروسازی ایران بر اساس رویکرد سیستمی: مطالعه داده بنیاد
(ندگان)پدیدآور
محمدی, مهدیحاجی پور, بهمننوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
همکاری همزمان شرکتهای رقیب که از آن به همکاری-رقابت یاد می شود اخیرا موردتوجه صنایع قرار گرفته است. شرکت-ها با اغراضی همچون افزایش بهرهوری و ارتقاء جایگاه رقابتی خود از این راهبرد بهره میگیرند. بررسیهای انجام گرفته حاکی از این است که این پدیده در صنعت خودروسازی ایران تاکنون الگوسازی نشده است و ابعاد و مؤلفههای آن شناسایی نشده است. پژوهشگر در این مقاله قصد دارد با استفاده از ابزار روششناختی کیفی و راهبرد نظریهپردازی داده بنیاد به شناسایی الگوی همکاری-رقابت در صنعت خودرو ایران بپردازد. جامعه آماری این پژوهش شرکت ایرانخودرو گروه سایپا و روش نمونهگیری، نمونهگیری هدفمند است.
کلید واژگان
روابط بین شرکتهارویکرد سیستمی
صنعت خودرو
نظریهپردازی داده بنیاد
همکاری-رقابت
شماره نشریه
8889تاریخ نشر
2018-03-211397-01-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری سیاستگذاری بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتیدانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2676-75622676-735X




