• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 16, شماره 88-89
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 16, شماره 88-89
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب شناسی و شناسایی تواناسازهای حمایتی از صادرات شرکت‌های کوچک و متوسط

    (ندگان)پدیدآور
    بالازاده, پیمانمرادی, محمودیاکیده, کیخسرو
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    918.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصر حاضر در همه کشورهای توسعه‌یافته و در‌حال‌توسعه حرکت به سمت سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های کوچک و متوسط [1] افزایش‌یافته است. شرکت‌های کوچک و متوسط به دلیل ساختار انعطاف‌پذیری و پویایی که دارند به‌راحتی می‌توانند خود را با تقاضاهای مشتریانی که نسبت به گذشته تغییر سلیقه داده، انطباق دهند و وارد بازارهای کشور‌های مختلف شوند. از طرفی به دلیل این‌که شرکت‌های کوچک و متوسط سهم بزرگی از اشتغال و تولیدات کشور‌های توسعه‌یافته و درحال‌توسعه را تشکیل می‌دهند، سیاست‌گذاری‌ها به سمت حمایت بیشتر و فعال کردن این بخش از اقتصاد سوق پیدا‌کرده است. بر این اساس پژوهش حاضر به شناسایی تواناسازهای حمایتی از SME‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش تحلیلی است. به‌منظور شناسایی عوامل ضمن مرور اسناد و مستندات 7 سازمان زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان توسعه تجارت، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق ضمانت صادرات، سازمان گسترش و نوسازی، بانک صنعت و معدن، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) و مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان آگاه از روش کیفی تم استفاده‌شده است. نتایج پژوهش تم و مصاحبه به 6 تم اصلی (شامل حمایت مالی و اعتباری، حمایت تجاری، حمایت زیرساختی، حمایت اطلاعاتی و دانش، قوانین و مقررات تسهیل‌گر، حمایت اجتماعی و فرهنگی) طبقه‌بندی و به 31 تم فرعی منجر شد.  
    کلید واژگان
    تواناسازهای حمایتی/ تحلیل محتوا / شرکتهای کوچک و متوسط / صادرات

    شماره نشریه
    8889
    تاریخ نشر
    2018-03-21
    1397-01-01
    ناشر
    موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه گیلان
    گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه گیلان
    گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه گیلان

    شاپا
    2676-7562
    2676-735X
    URI
    http://barresybazargani.itsr.ir/article_34480.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415196

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب