تأثیر رنگها بر کارآیی تبلیغات
(ندگان)پدیدآور
سرمد سعیدی, سهیلصفار, راحلهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه شرکتها به اثر معجزه آسای رنگها پی برده اند. رنگ می تواند علاقه را برانگیزد و در نتیجه میل به خرید محصول را افزایش دهد. برای هدفمند کردن هر چه بیشتر تبلیغات به شناخت رنگها، خصوصیات و تاثیرات متفاوت آنها بر افراد نیاز داریم. هدف اصلی در این مطالعه، بررسی وجود اختلاف در رنگ انتخابی روشهای تبلیغاتی تلویزیونی، بیلبوردی و اتوبوسی از طریق مدل آیدا[3] و تعیین رنگی است که بیشترین اثر را در هریک از سه رسانه دارد. لذا طی یک تحقیق پیمایشی پرسشنامهای در بین خریداران مواد شوینده و بهداشتی توزیع شد و موارد بالا با استفاده از روش رگرسیون لجستیک ترتیبی و نیکویی برازش مورد آزمون قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان می دهد که تاثیر رنگ مورد استفاده در تبلیغات این سه روش از تفاوت معنی داری برخوردار است و در انتخاب رنگ، سفید بیشترین میزان را دارد. هر چند با نگاهی دقیق درمی یابیم که شرکتها در کنار این رنگ با توجه به نوع محصولات خود باید از دیگر رنگهای برانگیزنده علاقه نیز استفاده کنند
کلید واژگان
تبلیغاتتلویزیون
بیلبوردی
اتوبوسی
رنگ
مدل آیدا
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2010-09-231389-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
شاپا
2252-01042383-2991




