نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسرمد سعیدی, سهیلfa_IR
dc.contributor.authorصفار, راحلهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:39Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:39Z
dc.date.issued2010-09-23en_US
dc.date.issued1389-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-21en_US
dc.date.submitted1394-02-31fa_IR
dc.identifier.citationسرمد سعیدی, سهیل, صفار, راحله. (1389). تأثیر رنگ‌ها بر کارآیی تبلیغات. مدیریت کسب و کار, 2(7), 99-123.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_511272.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412835
dc.description.abstractامروزه شرکت‌ها به اثر معجزه آسای رنگ‌ها پی برده اند. رنگ می تواند علاقه را برانگیزد و در نتیجه میل به خرید محصول را افزایش دهد. برای هدفمند کردن هر چه بیشتر تبلیغات به شناخت رنگ‌ها، خصوصیات و تاثیرات متفاوت آن‌ها بر افراد نیاز داریم. هدف اصلی در این مطالعه، بررسی وجود اختلاف در رنگ انتخابی روش‌های تبلیغاتی تلویزیونی، بیلبوردی و اتوبوسی از طریق مدل آیدا[3] و تعیین رنگی است که بیشترین اثر را در هریک از سه رسانه دارد. لذا طی یک تحقیق پیمایشی پرسشنامه‌ای در بین خریداران مواد شوینده و بهداشتی توزیع شد و موارد بالا با استفاده از روش رگرسیون لجستیک ترتیبی و نیکویی برازش مورد آزمون قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان می دهد که تاثیر رنگ مورد استفاده در تبلیغات این سه روش از تفاوت معنی داری برخوردار است و در انتخاب رنگ، سفید بیشترین میزان را دارد. هر چند با نگاهی دقیق درمی یابیم که شرکت‌ها در کنار این رنگ با توجه به نوع محصولات خود باید از دیگر رنگ‌های برانگیزنده علاقه نیز استفاده کنندfa_IR
dc.format.extent601
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectتبلیغاتfa_IR
dc.subjectتلویزیونfa_IR
dc.subjectبیلبوردیfa_IR
dc.subjectاتوبوسیfa_IR
dc.subjectرنگfa_IR
dc.subjectمدل آیداfa_IR
dc.titleتأثیر رنگ‌ها بر کارآیی تبلیغاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue7
dc.citation.spage99
dc.citation.epage123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد