مرور دوره 10, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
بررسی کارکردهای اجرایی در مولتیپل اسکلروزیس دوران کودکی و نوجوانی با تأکید بر توانایی برنامهریزی راهبردی و مدیریت زمان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت دو سازه برنامهریزی راهبردی و مدیریت زمان در کودکان و نوجوانان مبتلا به MS بود.این پژوهش، یک مطالعه علّی- مقایسهای با طرح پسرویدادی و گروه کنترل بود. جامعه آماری را تمامی کودکان و نوجوانان ...
-
تدوین برنامه آموزشی حلمسئله گروهی با رویکرد هنر و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرش اجتماعی و نشاط معنوی در نوجوانان تیزهوش
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر، تدوین برنامه آموزشی حلمسئله گروهی با رویکرد هنر و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرش اجتماعی و نشاط معنوی نوجوانان تیزهوش دختر بود. در این پژوهش با استفاده از طرح پژوهشی شبهآزمایشی بهصورت پیشآزمون، پسآزمون ...
-
اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلر- درایکورس بر تنظیم هیجان و تعامل والد- فرزندی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی*
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشیآموزش والدین با رویکرد آدلر- درایکورس بر تنظیم هیجان و تعامل والد- فرزندی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی بود. روش این مطالعه، نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون ...
-
تأثیر یوگای مغز بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان آهسته گام
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر یک دوره تمرین یوگای مغز بر افزایش هوش، ادراک بینایی- فضایی و پیشرفت تحصیلی و تعادل ایستای کودکان پسر آهسته گام بود. این پژوهش نیمهتجربی و بهصورت پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل انجام شد. ...
-
خلاقیت، شکوفایى شخصیت، سرچشمه قدرت
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)خلاقیت در یک نگاه کلى ، آمیزه اى است إز هوش و خصیصه هاى والاى شخصیت. خلاقیت ، یعنى پویایى تفکر، تولید اندیشه برتر، ایده اى فراتر إز باور هاى کلیشه اى، درک وضع موجود ...
-
اثربخشی آموزش حلمسئله بینفردی بر مهارتهای اجتماعی و عزتنفس نوجوانان آهسته گام
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای حلمسئله بینفردی بر مهارتهای اجتماعی و عزتنفس نوجوانان آهسته گام بود. این مطالعه شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون، با گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه آماری ...
-
رابطه علّی سبک زندگی و انعطافپذیری شناختی با سلامت روان مادران کودکان استثنائی با میانجیگری کنترل تفکر منفی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر، آزمون مدل علّی سلامت روان بر اساس سبک زندگی و انعطافپذیری شناختی از طریق کنترل تفکر منفی در مادران کودکان استثنائی بود. روش تحقیق از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مادران دارای کودکان استثنائی ...
-
اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر افکار خودآیند منفی و مشکلات خواب دانشآموزان دختر دارای اختلال افسردگی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر افکار خودآیند منفی و مشکلات خواب دانشآموزان دختر دارای اختلال افسردگیبود. مطالعه حاضر نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه ...
-
طراحی و بررسی اثربخشی برنامه هنردرمانی خانوادهمحور بر سازگاری کودکان مبتلا به سرطان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر، طراحی برنامه هنردرمانی خانوادهمحور قابل اجرا در بیمارستان، و ارزیابی اثربخشی آن بر سازگاری کودکان مبتلا به سرطان بود. این پژوهش، یک مطالعه تکآزمودنی از نوع A-B بود که نوعی پژوهش آزمایشی بهشمار میرود. ...



