• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش حل‌مسئله بین‌فردی بر مهارت‌های اجتماعی و عزت‌نفس نوجوانان آهسته‌ گام

    (ندگان)پدیدآور
    حکیمی راد, الهامکاشانی وحید, لیلاآساره, مینا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.126 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مهارت­های حل‌مسئله بین‌فردی بر مهارت­های اجتماعی و عزت‌نفس نوجوانان آهسته‌ گام بود. این مطالعه شبه‌آزمایشی با طرح پیش­آزمون و پس­آزمون، با گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه نوجوانان دختر (120 دختر) آهسته‌ گام شهرستان شهریار در سال تحصیلی 1397 بود. از میان آن‌ها ۳۰ دانش­آموز به‌صورت در دسترس انتخاب و به‌طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 نفر) جایگزین شدند. ابزارهای سنجش شامل، مقیاس‌های مهارت‌های اجتماعی فرم معلم (SSRS) و عزت‌نفس روزنبرگ (SES) بودند. برنامه مداخله حل‌مسئله بین‌فردی برای گروه آزمایش به‌صورت گروهی طی 10 جلسه 60 دقیقه‌ای ارائه شد. داده­ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس در نرم‌افزار 22Spss- تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد که برنامه مداخله در افزایش مهارت همکاری، جرئت‌ورزی، خودکنترلی و به‌طور کلی مهارت‌های اجتماعی (05/0(P
    کلید واژگان
    آهسته‌ گام
    حل‌مسئله
    عزت‌نفس
    مهارت اجتماعی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    انجمن علمی کودکان استثنایی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه روان‌شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    استادیار، گروه روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

    شاپا
    2588-3488
    2645-3630
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/ceciranj.2020.218384.1332
    http://www.ceciranj.ir/article_106401.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382333

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب