مرور دوره 7, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
اثربخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-06-21)پژوهش حاضر بهمنظور بررسی اثربخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزتنفس دانشآموزان دختر دوره ابتدایی اسلامشهر، اجراشده است. برای این منظور 120 نفر (60 نفر گروه آزمایشی و 60 نفر گروه کنترل) از دانش آموزان مقطع ابتدایی به روش ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در نظم جویی شناختی هیجان نوجوانان دختر دارای اختلال سلوک
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-06-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بر امه آموزش مهارتهای ارتباطی در نظمجویی شناختی هیجان نوجوا ان دختر دارای اختلال سلوک، طراحی شده است. روش: خست به مدارس راهنمایی دخترا ه استان البرز که دردسترس بوده، مراجعه موده و ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای خودیاری بر تعاملات اجتماعی و ارتباط کودکان اختلالات طیف اتیسم
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-06-21)هدف از این پژوهش اثربخشی آموزش مهارتهای خودیاری بر تعاملات اجتماعی و ارتباط کودکان با اختلالات طیف اتیسم بود. برای این منظور، 28 کودک پسر 6 تا 10 ساله دارای اختلال طیف اتیسم با بهرهگیری از نمونه در دسترس در مدرسه استثنایی ...
-
اثربخشی برنامه آموزشی شناختی رفتاری بر رضامندی زوجیت و سلامت روان مادران دانشآموزان با آسیب شنوایی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-06-21)پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی آموزش شناختی رفتاری مادران دانشآموزان با آسیب شنوایی بر رضامندی زوجیت و سلامت روان آنها انجام گرفت. جامعه پژوهشی شامل کلیه مادران دانشآموزان با آسیب شنوایی استان شهرستان علیآباد بود، که ...
-
بررسی تأثیر مداخله بازیهای زبان شناختی بر عمکلرد حافظه فعال کلامی دانش آموزان با اختلال خواندن
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-06-21)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مداخله بازیهای زبانشناختی بر عملکرد حافظه فعال کلامی دانشآموزان با اختلال خواندن است. روش: این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با ...
-
بررسی رابطه مشکلات یادگیری و حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی دانش آموزان مقطع متوسطه اول
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-06-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مشکلات یادگیری و حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی دانشآموزان مقطع متوسطه اول میباشد. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن شامل کلیه دانشآموزان مقطع متوسطه اول شهرستان چالوس که در سال ...
-
رابطه ابعاد فرزندپروری ادراکشده با سبکهای مقابلهای و مقایسه آن بین دختران نوجوان تیزهوش و عادی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-06-21)هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه رابطه ابعاد سبکهای فرزندپروری و سبکهای مقابلهای بود. ازآنجاکه هوش بهعنوان یکی از مؤلفههای شناختی میتواند استفاده از سبکهای مختلف را توجیه کند، به تفاوت این رابطه در ...



