• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه مشکلات یادگیری و حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی دانش آموزان مقطع متوسطه اول

    (ندگان)پدیدآور
    تکمینی, سمیهزربخش بحری, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.290 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مشکلات یادگیری و حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول می‌باشد. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن شامل کلیه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان چالوس که در سال 1394-1395 مشغول به تحصیل بودند به تعداد 3800 نفر بود، که از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای300 نفر(168 دختر و132پسر) انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های مشکلات یادگیری کلورادو ویلکات (2011)، حالت فراشناختی اونیل و عابدی (1996) و اضطراب ریاضی لانگ (2001) استفاده شد. داده‌های حاصل به روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیره تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌های به‌دست‌آمده نشان داد بین مشکلات یادگیری و اضطراب ریاضی همبستگی مثبت و بین حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی همبستگی منفی و معنی‌داری وجود دارد. همچنین سهم شناخت اجتماعی و حساب کردن در پیش‌بینی اضطراب ریاضی دانش‌آموزان نسبت به بقیه متغیرها بیشتر بوده است. نتایج نشان داد که عدم توانایی دانش آموزان در حساب کردن و شناخت اجتماعی باعث افزایش اضطراب ریاضی در آن ها می شود.
    کلید واژگان
    اضطراب ریاضی
    حالت فراشناختی
    مشکلات یادگیری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    انجمن علمی کودکان استثنایی ایران
    سازمان پدید آورنده
    ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ عمومی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران.
    اﺳﺘﺎدﻳﺎر ﮔﺮوه رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران

    شاپا
    2588-3488
    2645-3630
    URI
    http://www.ceciranj.ir/article_63658.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382144

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب