• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در نظم جویی شناختی هیجان نوجوانان دختر دارای اختلال سلوک

    (ندگان)پدیدآور
    صادقی راد, سعیدهحاتمی, محمدحسنی, جعفر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.466 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بر امه آموزش مهارتهای ارتباطی در  نظمجویی شناختی هیجان  نوجوا ان دختر دارای اختلال سلوک، طراحی شده است. روش:  خست به مدارس راهنمایی دخترا ه استان البرز که دردسترس بوده، مراجعه  موده و در مقطع  سال)، پرسشنامه اختلال سلوک اجرا شد. پس از اینکه افراد دارای  مرات بالا در پرسشنامه اختلال 51 تا 52راهنمایی امحدوده سنی ، قلهی  یمرخشان در طیف بالینی قرار ررفت)، از بین CBCL سلوک اافرادی که پس از محاسبهی  مرات تمام مقیاسها و رسم  یمرخ 3 مجموع   فر که 03 قرار ررفتند، در هایت DSM_IV_TR شرکتکننده ا تخاب رشت و تحت مصاحبه ساختار یافته براساس 3  فر بهطور تصادفی به دو رروه پا زدهتایی 03 ملاکهای ورود به مطالعه را تأمین کرد د، به عنوان رروه  مو ه ا تخاب شد د. سپس این ) پاسخ داد د. رروه CERQ آزمایش و کنترل تقسیم رشته و هر دو رروه به  سخهی فارسی پرسشنامهی  ظمجویی شناختی هیجان ا آزمایش، آموزش مهارتهای ارتباطی را به شکل رروهی دریافت  موده و رروه کنترل هیچ مداخلهای را دریافت  کرد. مداخلات آزمایشی  شرکتکننده به پرسشنامهی  ظمجویی شناختی 03 جلسه برای رروه آزمایش به اجرا درآمد. در پایان جلسه دهم، مجدداً هر 53 طی % خطا، آموزش مهارتهای ارتباطی 1 هیجان مرحله  خست، پاسخ داد د. یافتهها:  تایج بهدست آمده  شان داد که در سطح معناداری در  وجوا ان دختر دارای اختلال سلوک، تغییرات محسوسی در زمینهی بهبود راهبردهای سازش ایافته  ظمجویی شناختی هیجان و یا افزایش راهبردهای سازشیافته  ظمجویی شناختی هیجان ایجاد  میکند.
    کلید واژگان
    اختلال سلوک
    مهارت ارتباطی
    نظم جویی شناختی هیجان
    نوجوان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    انجمن علمی کودکان استثنایی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی تهران، ایران
    دانشیار گروه روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی تهران، ایران
    دانشیار گروه روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی تهران، ایران

    شاپا
    2588-3488
    2645-3630
    URI
    http://www.ceciranj.ir/article_63657.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382143

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب