مرور دوره 9, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر راهبردهای یادگیری دانشآموزان و پایداری آن در طول زمان (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف ، مطالعه اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر راهبردهای یادگیری دانشآموزان انجام شد. این ﭘـﮋوﻫﺶ از ﻧﻮع ﺷﺒﻪ آزﻣﺎﻳﺸﻲ ﺑﺎ ﭘﻴﺶ آزﻣﻮن، ﭘـس آزﻣـﻮن، پیگیری و ﮔـﺮوه کنترل صورت گرفت. نمونه آماری شامل 50 نفر (25 نفر ...
 
- 
اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر ارزیابی تعارض بین والدین و خودگردانی تحصیلی (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)هدف از این پژوهش، بررسی اثربخشی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بر ارزیابی از تعارض میان والدین، و خودگردانی تحصیلی در دانشآموزان دختر مقطع چهارم و پنجم ابتدایی مراجعهکننده به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز حجاب ...
 
- 
الزامات و چالشهای اجرایی و اخلاقی پژوهش با کودک: ارائه نمونه الگوی مشارکتی برای پژوهش در حوزه جنسیت (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)در دهههای اخیر، رویکردی در بررسی دوره کودکی و پژوهش راجع به کودک، بهوجود آمدهاست که در آن کودک به عنوان مشارکتکنندهای فعال جهت فهم موضوعات و مسائلی که مرتبط با وی میباشند، درنظرگرفتهشدهاست؛ این رویکرد در تقابل ...
 
- 
تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان بررفتار مدنی –تحصیلی دانش آموزان پسرپایه نهم متوسطه اول ناحیه یک شهر خرم اباد (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر برنامهی آموزش فلسفه برای کودکان بر رفتارمدنی –تحصیلی دانشآموزان پسر پایه نهم متوسطه اول ناحیه یک شهر خرمآباد انجام شد.برای اجرای این پژوهش از طرح پیشآزمون - پسآزمون با گروه گواه استفاده ...
 
- 
تحلیل نشانه شناختی یک مجموعه تلویزیونی کودک و بررسی نقش آن در آموزش کودکان(با رویکرد رمزگان بارتی) (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)نقش تلویزیون در آموزش کودکان بهدلیل دراختیار داشتن همزمان ابزارهای مختلفِ صوت و تصویر از اهمیّت ویژهای برخوردار است. پژوهش حاضر به تحلیل نشانهشناختی و بررسی نقش آموزشی یک مجموعهی تلویزیونی کودک با نام "محلة گل و بلبل" ...
 
- 
نگاهی دوباره به ویژگی فلسفی و ادبی داستانها در برنامه فبک (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)مهمترین مواد آموزشی در برنامه فلسفه برای کودکان برای کندوکاو فلسفی داستان است. داستان فکری_فلسفی باید ظرفیت کافی برای گنجاندن مفاهیم و پرسشهای فلسفی را در اختیار قرار دهد تا محرک ایجاد بحث فلسفی باشد. تا کنون داستانهای ...
 



