مرور دوره 12, شماره 47 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
سنجش آثار برنامه درسی غیررسمی دانشگاه فرهنگیان در تحقق رسالت تربیت معلم (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-02-20)هدف این مقاله بررسی این پرسش بود که آیا برنامههای درسی غیررسمی به عنوان یکی از بخشهای اصلی برنامههای درسی دانشگاه، از نگاه دانشجویان در تربیت و آمادهسازی نیروی انسانی برای اجرای سند برنامه درسی ملی در بخش «حوزه یادگیری ...
 
- 
بررسی وضعیت مطلوب و موجود عنصر محتوا برای تربیتمعلمان فناور از دیدگاه صاحبنظران، اعضای هیئتعلمی و دانشجویان (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-02-20)هدف این پژوهش، شناسایی ویژگیهای عنصر محتوا برای تربیتمعلمان فناور است. در این پژوهش تلاش شده است تا فاصله بین وضع موجود و مطلوب بهمنظور ارائه پیشنهادهای کاربردی برای بهبود بخشیدن به برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان بررسی ...
 
- 
بررسی تأثیر الگوهای یاددهی-یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی به شیوه فراتحلیل (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-02-20)در این پژوهش با بهرهگیری از روش فراتحلیل به تحلیل نتایج پژوهشهای انجام شده در ارتباط با چگونگی تأثیر الگوهای یاددهی-یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی دوره ابتدایی پرداخته شد. بدین منظور تعداد 22 پژوهش ...
 
- 
تجارب دانش آموزان دوره ابتدایی از معلمان جایگزین (مطالعه موردی) (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-02-20)پژوهش حاضر با روش پدیدارشناختی، با هدف بررسی تجارب دانشآموزان دوره ابتدایی از معلمان جایگزین انجام گرفت. بدین منظور، تعداد سی و یک نفر از دانشآموزانی که حداقل به مدت یک نوبت تحصیلی معلم جایگزین داشتهاند، به روش نمونهگیری ...
 
- 
تحلیل تطبیقی محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی چاپ قدیم و جدید پایه چهارم ابتدایی بر اساس اصول معرفتشناختی تربیت (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-02-20)هدف این پژوهش، تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی قدیم و جدید در پرداختن به اصول «معرفتشناختی تربیت» منتج از «واقعگرایی سازهگرایانه» است. بدین منظور ابتدا در قالب چارچوب نظری مختار پژوهش، ویژگیهای اصول متناظر با ...
 
- 
تحلیل محتوای اشعار فارسی دوره ابتدایی بر اساس زبان و عاطفه (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-02-20)هدف کلی این پژوهش، شناسایی ویژگیهای زبان و عاطفه در کتابهای فارسی دوره ابتدایی است. لذا، جریان پژوهش مورد نظر میکوشد از طریق تحلیل محتوا در مورد میزان توجه محتوای مکتوب کتابهای فارسی دوره ابتدایی به مؤلفههای زبان و ...
 



