• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 12, شماره 47
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 12, شماره 47
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی وضعیت مطلوب و موجود عنصر محتوا برای تربیت‌معلمان فناور از دیدگاه صاحب‌نظران، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    مشهدی, حمیدرضاشریفیان, فریدونلیاقت دار, محمدجوادرستگارپور, حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    650.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، شناسایی ویژگی­های عنصر محتوا برای تربیت‌معلمان فناور است. در این پژوهش تلاش شده است تا فاصله بین وضع موجود و ­مطلوب به‌منظور ارائه پیشنهادهای کاربردی برای بهبود بخشیدن به برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان بررسی و مقایسه گردد. روش پژوهش، ترکیبی است ­و­ با طرح اکتشافی انجام شده است. در بخش کیفی، برای تبیین وضع مطلوب با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با اعضای هیئت‌علمی کشور، اطلاعات جمع‌آوری گردید. در بخش کمی پرسشنامه بین تعداد 249 نفر از اعضای هیئت‌علمی و 359 نفر از دانشجویان توزیع شد. نتایج بخش کیفی نشان داد که محتوای مطلوب جهت تربیت‌معلمان فناور باید از پنج ویژگی طرح محتوای آمیخته، انعطاف‌پذیری، تناسب با اهداف، رویکرد فناورانه حاکم بر محتوا و کاربردی بودن برخوردار باشد. در بخش کمی نتایج نشان داد که از نظر اساتید و دانشجویان وضعیت محتوای برنامه درسی در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت‌معلمان فناور چندان مطلوب نیست.
    کلید واژگان
    نظام تربیت‌معلم
    برنامه درسی تربیت‌معلم
    عنصر محتوا
    معلم فناور

    شماره نشریه
    47
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان (نویسنده مسؤل)
    استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان
    دانشیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_63765.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352568

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب