مرور دوره 12, شماره 44 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
تعیین شایستگیهای پایه مورد انتظار از دانشآموزان پایه هشتم در علوم تجربی و مقایسه آنها با تأکیدات برنامه درسی علوم ایران (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-05-22)ترسیم دستاوردهای یادگیری اهمیت زیادی در برنامهریزی برای آموزش علوم دارد. این مقاله به تعیین شایستگیهای مورد انتظار از دانشآموزان در آموزش علوم میپردازد. بدین منظور با انجام یک مطالعه مروری منظم روی سه دسته منابعِ مربوط ...
 
- 
تبیین یادگیری و بالندگی حرفه ای معلمان بر مبنای مفهوم کورره در معنای فعال و زاینده آن (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-05-22)لزوم شناخت دقیق بالندگی حرفهای، بهمنزله شاهراه مستقیم بالندگی و تربیت حرفهای است. برنامههای تربیت حرفهای رسمی، مبتنی بر یک رویکرد تجویزی، مقوله بالندگی حرفهای معلمان را به عنوان فرایندی تحمیل شدنی مینگرند. این رویکرد ...
 
- 
بررسی عناصر طراحی برنامه درسی کارآفرینی بر اساس رویکرد تطبیقی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-05-22)در این مقاله، مقولههای طراحی برنامه درسی آموزش کارآفرینی، شامل اهداف کلان، محتوا، فعالیتهای یادگیری و نقش معلم بر اساس اسناد در ایران و هفت کشور پیشرو بررسی شدهاند. ابتدا وضعیت موجود در ایران توصیف و سپس وضعیت مطلوب در ...
 
- 
ارزیابی میزان همخوانی برنامههای درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگیهای پژوهشی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-05-22)هدف تحقیق، ارزیابی میزان همخوانی برنامههای درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگیهای پژوهشی است.روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری در برنامه قصد شده، کتابهای درسی و راهنمای ...
 
- 
تأثیر رویکرد درس پژوهی معلم بر تفکر انتقادی دانشآموزان (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-05-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر رویکرد درس پژوهی معلم بر تفکر انتقادی دانشآموزان میباشد. روش انجام پژوهش نیمه تجربی، و جامعه آماری شامل دانشآموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی ناحیه ۲ شهرستان زاهدان (دانشآموزان درس پژوه و غیر ...
 
- 
تعیین ویژگیهای الگوی مطلوب برنامه درسی زبانآموزی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-05-22)فراگیری زبان در دوره ابتدایی، قابلیت دانشآموزان در مهارتهای زبانی را افزایش میدهد. رسیدن به این مهم، مستلزم به کارگیری الگوی مناسب برنامه درسی زبانآموزی، ویژه دوره ابتدایی است. بر این اساس، هدف اصلی این پژوهش تعیین ...
 



