• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 12, شماره 44
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 12, شماره 44
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین یادگیری و بالندگی حرفه ای معلمان بر مبنای مفهوم کورره در معنای فعال و زاینده آن

    (ندگان)پدیدآور
    گندمی, فهیمهمهرمحمدی, محمودسجادی, سیدمهدیطلایی, ابراهیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    568.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    لزوم شناخت دقیق بالندگی حرفه‌ای، به‌منزله شاهراه مستقیم بالندگی و تربیت حرفه‌ای است. برنامه‌های تربیت حرفه‌ای رسمی، مبتنی بر یک رویکرد تجویزی، مقوله بالندگی حرفه‌ای معلمان را به عنوان فرایندی تحمیل شدنی می‌نگرند. این رویکرد مبتنی بر یک معنای سنتی از کورره است و مهم‌ترین نقطه ضعف آن نادیده انگاشتن عاملیت معلم در فرایند یادگیری خود می‌باشد. لذا علت شکست و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها در جهت تغییر تربیتی را می‌توان غفلت از این اصل مهم دانست. به اعتقاد نگارنده، به رسمیت شناختن عاملیت معلمان در فرایند بالندگی خود ما را به بازشناسی ماهیت متفاوتی از کورره رهنمون می‌سازد که از آن می‌توان به عنوان معنای فعال آن یادکرد و در قالب یک فرایند تربیت پسا رسمی اتفاق می‌افتد. ازاین‌رو، پژوهش حاضر تلاشی در راستای تبیین پدیده بالندگی حرفه‌ای معلمان بر اساس مفهوم کورره در معنای فعال آن به شمار می‌آید. پژوهش از نوع فلسفی است و هدف آن تفسیر مفهوم کورره در معنای فعال آن می‌باشد. مفهوم پردازی جدید از کورره، فهم متفاوت و ارزشمندی از پدیده بالندگی حرفه‌ای معلمان را فراهم می‌آورد.
    کلید واژگان
    بالندگی حرفه‌ای معلمان
    معنای فعال کورره
    برنامه درسی ضمن خدمت به عنوان رخداد- عاملیت در یادگیری

    شماره نشریه
    44
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_60613.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352531

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب