مرور دوره 20, شماره 79 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
ارائه مدل شاخصهای مؤثر بر توسعه دانشگاه کارآفرین با کاربرد روش های مدل تصمیم گیری چند معیاره فازی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2018-11-22)امروزه اقتصاد کشورهای پیشرفته بیش از همه وابسته به تولید، انتشار و استفاده از دانش است. دراین شرایط، مؤسسات آموزشعالی بهعنوان نهادهای تولید و انتشار دانش، دیگر صرفاً برای آموزشوپژوهش تلقی نمیشوند، و انتظار میرود که ...
-
بررسی و تبیین تأثیر انگیزش بر یادگیری دانشجویان (با تأکید بر نقش کیفیت منبع درسی)
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2018-11-22)فرایند یادگیری در دانشجویان تحت تأثیر عواملی مختلف فردی (اعم از شخصیت، انگیزش، توانایی و غیره) و محیطی (اعم از استاد، منبع درسی، شرایط کلاس درس و نظایر آن) قرار دارد. هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر کیفیت منبع درسی بر یادگیری ...
-
بررسی چالشهای برنامه درسی رشته مهندسی برق بهمنظور بازنگری و نوسازی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2018-11-22)هدف از پژوهش حاضر شناسایی چالشهای برنامه درسی مهندسی برق از دیدگاه اعضای هیأتعلمی و دانشجویان بهمنظور اصلاح و بازنگری است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمعآوری اطلاعات توصیفی پیمایشی است. ...
-
سنجش و ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزشی تخصصی راهآهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2018-11-22)هدف آموزش ارتقای دانش، مهارت و تغییر نگرش است از این رو این پژوهش در جهت ارزشیابی و سنجش اثربخشی دورههای آموزشی تخصصی لکوموتیورانان جمهوری اسلامی ایران ناحیه خراسان رضوی براساس الگوی ۴سطحی کرکپاتریک انجام شده است. این ...
-
شناسایی موانع تجاریسازی نوآوریها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزه آموزشهای فنیوحرفهای کشور
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2018-11-22)هدف این پژوهش شناسایی و معرفی موانع تجاری سازی نوآوریها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزهی آموزشهای فنی و حرفهای کشور است. روش پژوهش ترکیبی است. این پژوهش با استفاده از نظر خبرگان به بررسی موانع نهادی، سازمانی، ...
-
طرح درس مبتنی بر پیامدها: در تسهیل ارزیابیهای درونی کیفیت آموزشهای مهندسی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2018-11-22)تحقق عملی اندیشه ایجاد شبکه ارزیابی کیفیت دانشگاههای کشور در سایه ترغیب دانشگاهها به پیادهسازی و اشاعه فرهنگ ارزیابیدرونیآموزشهاگرهخوردهاست.این مهم با تغییر رویکردهای ...



