شناسایی موانع تجاریسازی نوآوریها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزه آموزشهای فنیوحرفهای کشور
(ندگان)پدیدآور
نیرومند, پوراندختملااکبری, مرضیهفرجی ارمکی, اکبرزارع خورمیزی, سعیدقنبری, حمیدهنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش شناسایی و معرفی موانع تجاری سازی نوآوریها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزهی آموزشهای فنی و حرفهای کشور است. روش پژوهش ترکیبی است. این پژوهش با استفاده از نظر خبرگان به بررسی موانع نهادی، سازمانی، مالی، انسانی موردنیاز تجاری سازی فناوری در این سازمان میپردازد. جامعه تحقیق این پژوهش صاحبنظران آموزشهای فنی و حرفهای، مخترعان و نوآوران این سازمان هستند. از میان هشت مولفه شناسایی شده، وجود قوانین و مقررات اداری، به عنوان مهمترین مانع و عدم شناخت و آگاهی نخبگان از فرآیند تجاری سازی کم اهمیتترین مانع شناخته شدند. میانگین ارزش هر هشت مولفه نشان داد که هر هشت مورد تاثیر قابل توجهی به عنوان موانع تجاری سازی نوآوریهای سازمان دارند. دستاوردهای این پژوهش میتواند مورد استفاده مشاورین شغلی و آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفهای به منظور راهنمایی و هدایت مربیان و کارآموزان مخترع و نوآور و سیاستگذاران و مدیران آموزشهای فنیوحرفهای جهت برنامهریزی و سیاستگذاری قرار گیرد.
کلید واژگان
تجاریسازیآموزشهای مهارتی
سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور
آموزش مهندسی در جهت توسعه پایدار
شماره نشریه
79تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطباییکارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علامه طباطبایی
دکتری تخصصی مدیریت آموزش عالی، دانشگاه دانشگاه شهید بهشتی
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
1607-23162676-4881




