مرور دوره 6, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
تأثیر افزایش فرکانس رزونانس HRV بر کاهش افسردگی بیماران عروق کرونر قلب به دنبال جراحی CABG
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-03-21)دو دهه تحقیقات گسترده نشان می دهند که تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) با تنظیم هیجان ها، سلامت و بیماری ارتباط مستقیم دارد. کاهش HRV با افزایش علائم افسردگی، پیشرفت بیماری عروق کرونر قلب و افزایش خطر مرگ و میر پس از رویدادهای ...
-
فراتحلیلی بر اثربخشی مداخله در حوزه حافظه فعال
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی نظام دار و فراتحلیل مطالعات انجام شده در خصوص تاثیر تمرین بر افزایش ظرفیت حافظه فعال و ارتقاء مهارت های تحصیلی کودکان انجام شده است. پایگاه ها و منابع اطلاعاتی مختلف جستجو، و مقالات چاپ شده در ...
-
اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مسئله بر کنترل خشم دانش آموزان مقطع متوسطه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-03-21)پرخاشگری به عنوان یک مشکل شدید و رو به افزایش در میان نوجوانان شناخته شده است. در حال حاضر، پرخاشگری یک مسئله اجتماعی و یکی از موضوعات اساسی بهداشت روانی به حساب می آید. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی مهارت ...
-
مقایسه منزلت های هویت بین فردی زنان و مردان متاهل با توجه به وضعیت طلاق عاطفی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-03-21)شکل گیری هویت و نقش آن در برقراری روابط صمیمانه در ازدواج از اهمیت ویژه برخوردار بوده و نیازمند مطالعه و تحقیق است. مطالعه حاضر با هدف بررسی مقایسه ای منزلت های هویت بین فردی متاهلین دارای و بدون نشانگان طلاق عاطفی ساکن ...
-
بررسی اثربخشی آموزش تحرک و جهتیابی بر مهارت های حرکتی کودکان با آسیب بینایی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-03-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش تحرک و جهتیابی بر مهارتهای حرکتی کودکان با آسیب بینایی بود. تعداد 30 دانشآموز پسر با آسیب بینایی (15 نفر گروه کنترل و 15 نفر گروه آزمایش) در دامنه سنی 7 تا 11 سال از مدرسه شهید محبی ...
-
تعیین ارتباط سبک دلبستگی و افسردگی، اضطراب و استرس با میانجیگری احساس گناه مراقب در مراقبان خویشاوند مبتلایان به آلزایمر: مدل ساختاری
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-03-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سبک دلبستگی با افسردگی، اضطراب و استرس با میانجیگری احساس گناه در مراقبان خویشاوند مبتلایان به آلزایمر میباشد. برای تحقق این هدف، 300 نفر از مراقبان خویشاوندی که از مبتلایان آلزایمرِ تحت ...
-
روابط تعلل ورزی تحصیلی با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-03-21)پژوهش حاضربه بررسی رابطه بین تعلل ورزی تحصیلی، راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم ریاضی دوره متوسطه شهرستان شیراز میپردازد. طرح حاضر از نوع همبستگی بود.جامعه آماری کلیه دانش آموزان سال سوم ...
-
ارتباط زیرمجموعه های وسواس فکری- عملی، آشفتگی استنتاج و راهبردهای تنظیم هیجانی با باورهای وسواسی در زنان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-03-21)مطالعات متعدد نتایج ناهماهنگی را در مورد ارتباط باورهای وسواسی با نشانه های وسواس فکری- عملی و متغیرهای شناختی گزارش کرده اند. تحقیق حاضر با هدف تعیین ارتباط زیرمجموعه های وسواس فکری- عملی، آشفتگی استنتاج و راهبردهای ...



