• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی آموزش تحرک و جهت‌یابی بر مهارت های حرکتی کودکان با آسیب بینایی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    526.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش تحرک و جهت‌یابی بر مهارت‌­های حرکتی کودکان با آسیب بینایی بود. تعداد 30 دانش‌آموز پسر با آسیب بینایی (15 نفر گروه کنترل و 15 نفر گروه آزمایش) در دامنه سنی 7 تا 11 سال از مدرسه شهید محبی تهران به صورت هدفمند انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان بر اساس عملکرد حرکتی که به وسیله آزمون رشد حرکتی لینکلن ازرتسکی انجام گرفت، همسان و در گروه‌­های آزمایش و کنترل به صورت تصادفی گماشته شدند. گروه آزمایش در برنامه آموزشی به مدت 20 جلسه 45 دقیقه­ای شرکت کردند و گروه کنترل به فعالیت‌های روزمره پرداختند. جمع‌آوری اطلاعات برای کل شرکت‌ کنندگان به شکل  پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری انجام گرفت. به منظور مقایسه دو گروه، از مدل آماری تحلیل کواریانس چند متغیره استفاده گردید. نتایج حاصل تفاوت معناداری را در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل در مهارت‌های حرکتی)حرکات درشت) نشان دادند         (001/0P). بنابراین، می‌توان گفت برنامه آموزشی تحرک و جهت‌­یابی می‌تواند برنامه مناسبی جهت افزایش مهارت‌های حرکتی درکودکان با آسیب بینایی باشد.
    کلید واژگان
    تحرک و جهت یابی
    مهارت های حرکتی
    آسیب بینایی
    کودکان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی

    شاپا
    2251-8126
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/japr.2015.61423
    https://japr.ut.ac.ir/article_61423.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/288918

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب