نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجبی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorافخمی, حسینعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:41:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:41:11Z
dc.date.available1399-07-09T05:41:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:41:11Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-02en_US
dc.date.submitted1396-04-11fa_IR
dc.identifier.citationرجبی, مجید, افخمی, حسینعلی. (1392). سواد رسانه‌ای مدیران و کارکنان روابط عمومی‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی کشور و عوامل مرتّبط با آن. فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری, 9(21), 91-126.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4696
dc.identifier.issn2645-470X
dc.identifier.urihttp://javm.iribu.ac.ir/article_47747.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/286945
dc.description.abstract<strong>سواد رسانه‌ای، توانایی دسترسی به رسانه‌ها، درک و ارزیابی انتقادی جنبه‌های مختلف محتوای رسانه‌ها برای خلق ارتباطات در زمینه‌های گوناگون است. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا، آموزش سواد رسانه‌ای به اقشار مختلف مردم آغاز شده و این موضوع اهمّیت خود را پیدا کرده است. هرچند تمام ایدئولوژی‌های رسانه‌ای منفی نیستند و رسانه‌ها ایدئولوژی‌های مثبت هم دارند، اما افرادی که</strong><strong>سواد</strong><strong>رسانه‌ای</strong><strong>کمی</strong><strong>دارند،</strong><strong>باید</strong><strong>پیام‌های</strong><strong>رسانه‌ای</strong><strong>را</strong><strong>همان‌گونه</strong><strong>که</strong><strong>رسانه‌ها</strong><strong>ارائه</strong><strong>می‌کنند،</strong><strong>بپذیرند</strong><strong>و میخ‌های</strong><strong>گرد</strong><strong>پیام‌های</strong><strong>رسانه‌ای</strong><strong>را</strong><strong>در</strong><strong>سوراخ‌های</strong><strong>چهارگوش</strong><strong>و</strong><strong>مربّع‌شکل</strong><strong>زندگی</strong><strong>خود</strong><strong>چفت</strong><strong>کرده</strong><strong>و</strong><strong>تطبیق</strong><strong>دهند.</strong> <strong>در کشور ما نیز سواد رسانه‌ای و آموزش آن به‌خصوص برای کسانی که بیشتر با رسانه‌ها در ارتباط‌اند، اهمّیت ویژه‌ای دارد. از این میان، مدیران و کارکنان روابط عمومی‌ها، از جمله کسانی هستند که به انحاء مختلف با رسانه‌ها در ارتباط‌اند و علاوه بر توانایی درک و ارزیابی انتقادی محتوای رسانه‌ها، باید بتوانند محتوای رسانه‌ای مناسبی خلق کنند. پژوهش حاضر میزان سواد رسانه‌ای این قشر و عوامل مرتّبط با آن را مورد بررسی قرار داده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد عواملی نظیر میزان تحصیلات، سواد بصری، سابقه کار، رشته تحصیلی، عادت رسانه‌ای و مصرف رسانه‌ای به ترتیب بیشترین تأثیر را بر سواد رسانه‌ای مدیران و کارکنان روابط عمومی‌ها دارند و متغیرهای سرمایه فرهنگی و پست سازمانی در رگرسیون خطی تأثیر مستقیم بر سواد رسانه‌ای ندارند. مقدار</strong><strong>R</strong><strong>بدست آمده در تحقیق کنونی، 819/0 می‌باشد که نشان می‌دهد 67 درصد از تغییرات میزان سواد رسانه‌ای ناشی از متغیرهای فوق است و 33 درصد تغییرات باقیمانده متأثر از عوامل و متغیرهایی است که در تحقیق حاضر مدنظر نبوده‌اند. </strong>fa_IR
dc.format.extent401
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherIRIB Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانه های دیداری و شنیداریfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Scientific Journal of Audio-Visual Mediaen_US
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectسواد رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectروابط عمومیfa_IR
dc.subjectمصرف رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectعادت رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectسواد بصریfa_IR
dc.titleسواد رسانه‌ای مدیران و کارکنان روابط عمومی‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی کشور و عوامل مرتّبط با آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue21
dc.citation.spage91
dc.citation.epage126


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد