راهکارهای رسانهای رشد و توسعۀ ورزش همگانی کلانشهر تهران
(ندگان)پدیدآور
مرادی, مهدیاحمدی, سید عبدالحمیدهنری, حبیبکلهر, سینانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثرگذاری رسانههای جمعی در توسعۀ نگرش، فرهنگ و نهادینهسازی ورزش همگانی در کلانشهر تهران و ارائۀ راهکارهای رسانهای بود.
روش تحقیق از نوع پیمایشی، به لحاظ هدف، کاربردی توسعهای و روش گردآوری دادهها میدانی بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل کارشناسان ورزشی و رسانهای و مشتمل بر 100 نفر بودند که بهوسیلۀ پرسشنامۀ محققساخته از نظر آنها استفاده شد. برای توصیف دادهها از آمار توصیفی و برای بررسی معناداری فرضیهها از آمار استنباطی و آزمونهای کولموگروف اسمیرنوف، تحلیل عاملی تأییدی، فریدمن و دوجملهای استفاده شد.
از دیدگاه کارشناسان، شاخصهای رسانههای دیداری (سریال تلویزیونی با مضمون ورزش همگانی، برنامههای ورزشی تلویزیون در خصوص ورزش همگانی، بخش خبری ویژۀ ورزش همگانی در تلویزیون، پخش تیزر آموزشی ورزش همگانی در تلویزیون، پخش زیرنویس آموزشی ورزش همگانی در تلویزیون، پخش انیمیشن آموزشی ورزش همگانی در تلویزیون، برنامههای ورزشی ماهواره در خصوص ورزش همگانی)، رسانههای شنیداری (رادیو ورزش و سایر شبکههای رادیویی صداوسیما)، رسانههای نوشتاری (مطبوعات ورزشی، سایر مطبوعات، کتابهای علمی - ورزشی، پوسترهای علمی - ورزشی، انتشار بروشور ورزش همگانی، نصب بیلبورد در خصوص ورزش همگانی، نصب جملات کوتاه آموزشی ورزش همگانی بر روی اتوبوسها، نصب جملات کوتاه آموزشی ورزش همگانی در مترو)، رسانههای مجازی (سایتها و وبسایتهای ورزشی، سایر سایتها و وبسایتها، خبرگزاریها، شبکههای اجتماعی، وبلاگهای ورزشی)، رسانههای هنری (فیلمهای سینمایی با مضمون ورزش همگانی، اجرای تئاتر با مضمون ورزش) در رشد و توسعۀ نگرش، فرهنگ و نهادینهسازی ورزش همگانی کلانشهر تهران مؤثر است.
کلید واژگان
رسانههای دیداریرسانههای شنیداری
رسانههای نوشتاری
رسانههای مجازی
رسانههای هنری
کلانشهر تهران
ورزش همگانی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
جهاد دانشگاهیسازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران،دانشیار، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران،
دانشیار، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران،
استادیار، مرکز پژوهشهای مجلس، تهران، ایران
شاپا
1735.5354Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
رسانهها و مشارکت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران: بررسی مقایسهای کارکرد رسانههای سنّتی و نوین
اسمعیل زاد, علیرضا؛ شاکری خویی, احسان؛ جهانگیری, مسعود (انجمن مطالعات سیاسی حوزه, 2023-12-22)رسانهها بهعنوان مهمترین مجرای ارتباطی سیاسی میتوانند نقش تعیینکننده و حسّاسی در میزان مشارکت سیاسی داشته باشند. رسانهها میتوانند به نگرش، آگاهی و درنهایت مشارکتپذیری مردم در عرصه سیاسی و بهویژه انتخابات جهت دهند. ...
-
بررسی رابطه بین استفاده از رسانههای جمعی واعتماداجتماعی دردانشجویان
شریف زاده, حکیمه السادات؛ میرمحمدتبار, سیداحمد؛ سهرابی, مریم (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2015-08-23)هدف: امروزه ویژگیهای دنیای معاصر منتج به اهمیت فزایندۀ اعتماد در بسیاری از حوزههای زندگی اجتماعی شده است، بهطوریکه توسعۀ جامعۀ مدنی، سرمایۀ اجتماعی و رشد و ...
-
نقد کتاب «گزارشگری برای روزنامهنگاران»
کیا, علیاصغر (خانه کتاب, 2016-09-01)کتاب اصلی بهعنوان یکی از منابع مهم آموزش روزنامهنگاری در دانشگاههای خارج از کشور، بهطور دقیق و مناسب برای ترجمه انتخاب شدهاست و میتواند منبع آموزشی مناسبی برای دانشجویان باشد و در درسهای گزارشنویسی رادیو و تلویزیون ...




