نقش شخصیت تلویزیونی مصرفکنندگان و تعامل با مخاطبان در رفتار خرید تلویزیونی (نمونهپژوهی: شهر اردبیل)
(ندگان)پدیدآور
رشادتنیا, پریساعسگرنژاد نوری, باقرحاضری, هاتفزارعی, قاسمنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: امروزه خرید تلویزیونی به دلایلی همچون کاهش در هزینهها، دسترسی سریع و آسان به خدمات، شفافسازی و ارائه اطلاعات جامع و غیره، به یکی از ابزارهای پرکاربرد در بازاریابی و تبلیغ تبدیل شده است. اما مرور ادبیات پژوهش نشان میدهد که چنین مفهومی بهدلیل نوظهور بودن، بهویژه در ایران، بهشکل کاملی بررسی نشده است. بر این اساس، هدف این پژوهش، شناسایی عواملی است که بر رفتار خرید تلویزیونی مصرفکنندگان تأثیر میگذارند. بدین منظور، متغیرهای وابستگی به تلویزیون و مواجهه با تلویزیون، مواجهه با خرید تلویزیونی و وابستگی به خرید تلویزیونی، اثرهای مشارکت تلویزیونی و تعامل فرااجتماعی، بهعنوان عوامل تعیینکننده رفتار خرید تلویزیونی در نظر گرفته شدند. روش: با توجه به محتوای بررسیشده، پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری، شهروندان 18 ساله و بزرگتر از 18 سال شهر اردبیل هستند که حداقل یک بار تجربه خرید تلویزیونی را داشتهاند. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که تمامی متغیرهای مستقل پژوهش با تأثیرگذاری معنادار مثبت، به گسترش رفتارهای خرید تلویزیونی منجر میشوند. نتیجهگیری: نتایج این پژوهش با شناسایی عوامل تسهیلکننده رفتار خرید تلویزیونی، به مدیران بازاریابی در سیاستگذاری درست برای اثربخشی فعالیتهای بازاریابی کمک میکند.
کلید واژگان
خرید تلویزیونیرفتار خرید تلویزیونی
شخصیت تلویزیونی مصرفکننده
تعامل با مخاطبان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
استادیار، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل،ایران.
داﻧﺸیار، ﮔﺮوه ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و اﻗﺘﺼﺎد، داﻧﺸﻜﺪه ادبیات و ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ، داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺤﻘﻖ اردبیلی ،اردبیل، اﻳﺮان .
شاپا
2008-59072423-5091
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
- 
عوامل مؤثر بر جذب مخاطبان به سریالهای تلویزیونی ماهوارهای؛ (مطالعۀ موردی سه سریال تلویزیونی) پدیدآور نامشخص (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2016-08-22)این مقاله با اشاره به فضای نوین رسانهای که در آن با وجود عوامل گوناگون مؤثر بر رقابت بین رسانههای فعال در این فضا، مخاطبان امروز رسانهها به صورت پارهپاره درآمدهاند، شبکههای تلویزیونی ماهوارهای فارسیزبان را ...
 
- 
راهبردهای طراحی صحنههای تهران دوران پهلوی اول در سینما و مجموعههای تلویزیونی (با نگاهی خاص به مجموعة تلویزیونی "مدار صفر درجه" در چارچوب نظری "شیوههای معماری دوران پهلوی اول" سیدمحسن حبیبی) فروتن یکتا, پیام؛ برزی, یکتا (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2016-03-20)یکی از محبوبترین گونههای مجموعههای تلویزیونی، گونة مجموعههای تاریخی است. طراحی صحنة اینگونه آثار، در زمرة مشکلترین انواع صحنهپردازی بهشمار میرود. مشکلاتی نظیر عدم احاطة کامل بر دورة تاریخی مزبور و فقدان شناخت کامل ...
 
- 
روایت تلویزیونی و فرهنگ: تحلیل نشانه شناختی ارزش های غالب در سریال تلویزیونی پایتخت اتابک, محمد؛ عزیزی, فرید (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2019-01-21)تلویزیون در مقام ابزار بازنمایی نقش مهمی در ترویج و بازتولید آموزههای گفتمان غالب دارد. تصاویر تلویزیونی صرفاً ابژههای جذاب و سرگرمکننده یا منتقلکننده اطلاعات و آگاهی نیستند، بلکه دلالتها و ارزشهای فرهنگی خاصی را در ...
 




