نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرشادت‌نیا, پریساfa_IR
dc.contributor.authorعسگرنژاد نوری, باقرfa_IR
dc.contributor.authorحاضری, هاتفfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, قاسمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:45Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:45Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-09en_US
dc.date.submitted1397-11-20fa_IR
dc.identifier.citationرشادت‌نیا, پریسا, عسگرنژاد نوری, باقر, حاضری, هاتف, زارعی, قاسم. (1399). نقش شخصیت تلویزیونی مصرف‌کنندگان و تعامل با مخاطبان در رفتار خرید تلویزیونی (نمونه‌پژوهی: شهر اردبیل). مدیریت بازرگانی, 12(2), 502-519. doi: 10.22059/jibm.2019.275772.3429fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.275772.3429
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_76930.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258551
dc.description.abstract<strong>هدف: </strong>امروزه خرید تلویزیونی به دلایلی همچون کاهش در هزینه‌ها، دسترسی سریع و آسان به خدمات، شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات جامع و غیره، به یکی از ابزارهای پرکاربرد در بازاریابی و تبلیغ تبدیل شده است. اما مرور ادبیات پژوهش نشان می‌دهد که چنین مفهومی به‌دلیل نوظهور بودن، به‌ویژه در ایران، به‌شکل کاملی بررسی نشده است. بر این اساس، هدف این پژوهش، شناسایی عواملی است که بر رفتار خرید تلویزیونی مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارند. بدین منظور، متغیرهای وابستگی به تلویزیون و مواجهه با تلویزیون، مواجهه با خرید تلویزیونی و وابستگی به خرید تلویزیونی، اثرهای مشارکت تلویزیونی و تعامل فرااجتماعی، به‌عنوان عوامل تعیین‌کننده رفتار خرید تلویزیونی در نظر گرفته شدند.<br /> <strong>روش:</strong> با توجه به محتوای بررسی‌شده، پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری، شهروندان 18 ساله و بزرگ‌تر از 18 سال شهر اردبیل هستند که حداقل یک بار تجربه خرید تلویزیونی را داشته‌اند.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> یافته‌های پژوهش نشان داد که تمامی متغیرهای مستقل پژوهش با تأثیرگذاری معنادار مثبت، به گسترش رفتارهای خرید تلویزیونی منجر می‌شوند.<br /> <strong>نتیجه‌گیری:</strong> نتایج این پژوهش با شناسایی عوامل تسهیل‌کننده رفتار خرید تلویزیونی، به مدیران بازاریابی در سیاست‌گذاری درست برای اثربخشی فعالیت‌های بازاریابی کمک می‌کند.fa_IR
dc.format.extent414
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.275772.3429
dc.subjectخرید تلویزیونیfa_IR
dc.subjectرفتار خرید تلویزیونیfa_IR
dc.subjectشخصیت تلویزیونی مصرف‌کنندهfa_IR
dc.subjectتعامل با مخاطبانfa_IR
dc.titleنقش شخصیت تلویزیونی مصرف‌کنندگان و تعامل با مخاطبان در رفتار خرید تلویزیونی (نمونه‌پژوهی: شهر اردبیل)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل،ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentداﻧﺸیار، ﮔﺮوه ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و اﻗﺘﺼﺎد، داﻧﺸﻜﺪه ادبیات و ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ، داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺤﻘﻖ اردبیلی ،اردبیل، اﻳﺮان .fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage502
dc.citation.epage519
nlai.contributor.orcid0000-0002-0143-8413


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد