اثر بازاریابی داخلی بر عملکرد کارکنان: اثر میانجی نوآوری سازمانی در ادارههای تابع شرکت بهرهبرداری نفت و گاز آغاجاری
(ندگان)پدیدآور
ایمانی, صاحبگسکری, ریحانهقیتانی, البرزنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به بررسی نقش و سازوکارهای متغیر بازاریابی داخلی بر عملکرد کارکنان از طریق متغیر میانجی نوآوری سازمانی میپردازد. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ کارشناسان و سرپرستانِ 43 ادارۀ تابع شرکت بهرهبرداری نفت و گاز آغاجاری، به تعداد 770 نفر دربرمیگیرد. برای نیل به اهداف پژوهش، از پرسشنامههای استاندارد بهره برده شده است که روایی آنها را نیز استادان راهنما و مشاور تأیید کردهاند. تجزیهوتحلیل اطلاعات بهکمک روش مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) با رویکرد روش حداقل مربعات جزئی (PLS) و نرمافزار Smart PLS در دو بخش مدل اندازهگیری و بخش ساختاری صورت پذیرفت. نتایج مدلسازی معادلات ساختاری که بر دادههای 238 پرسشنامۀ گردآوریشده از جامعۀ آماری اعمال شد، نشاندهندۀ تأثیر مستقیم، مثبت و معنادار بازاریابی داخلی با ضریب مسیر 659/0 و بهطور غیرمستقیم با نقش واسطۀ نوآوری سازمانی با ضریب مسیر 065/0 بر عملکرد کارکنان و با ضریب مسیر 474/0 بر نوآوری سازمانی است. همچنین، سازۀ نوآوری سازمانی با ضریب مسیر 137/0 تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد کارکنان میگذارد.
کلید واژگان
بازاریابی داخلینوآوری سازمانی
عملکرد کارکنان
نفت و گاز آغاجاری
37. واسپاری اموربازاریابی،بازاریابی کارآفرینانه،بازاریابی داخلی،بازاریابی اجتماعی،بازاریابی سبز،بازاریابی فرد به فرد وچریکی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-06-221394-04-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناسارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز بینالمللی خلیجفارس، خرمشهر، ایراناستادیار گروه اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آبادان، آبادان، ایران
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شوشتر، شوشتر، ایران
شاپا
2008-59072423-5091
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک
سیدجوادین, سیدرضا؛ مقیمی, سیدمحمد؛ سیدامیری, نادر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)کسبوکارهای کوچک و متوسط، ویژگیهایی دارند که آنها را از کسبوکارهای بزرگ مجزا میکند. یکی از این ویژگیها مربوط به بازاریابی است؛ بهطوریکه مهارت اندک بازاریابی در کسبوکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایینتر عملکرد، ریسکهای ...
-
نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در تصمیم خرید مصرف کنندگان بازار در حال اشباع شرکت های موادغذایی
اسماعیل پور, رضا؛ دوستار, محمد؛ سلطانی, شیما (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-12-22)از تکنیکهای مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزشمحور، توسعة مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر نحوة ...
-
بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی
رضائی, حامد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2020-03-20)یکی از عرصههایی که بازاریابی در آن ورود کرده است، عرصه تبلیغات دینی است. دانشمندان مسیحی با محوریت کلیسا، تلاش کردهاند تا بهمنظور رشد و توسعه جامعه مخاطبین خود، از ابزار بازاریابی و مفاهیم آن استفاده کنند. بااینحال ...




