دوره 2, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ممیزی بازاریابی صنعتی مطالعهی موردی مجموعه شرکتهای قطعه ساز گروه بهمن
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)آشنایی سنجیده و علمی با بازارهای گوناگون و توانمندیها و کاستیهای هر بنگاه، مستلزم بررسیهای دورهای و مداوم از عملکرد آن بنگاه است. بدون این بررسیها امکان بهبود در عملکرد یک بنگاه وجود نخواهد شد. ابزار پیادهسازی این ...
-
ارزیابی شخصیت نام و نشان توشیبا در مقایسه با چهار نام و نشان هم رسته جهانی در بازار ایران
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)پژوهشها نشان میدهد مشتریان، صفات و ویژگیهای شخصیتی گوناگونی را به محصولات نسبت میدهند. ارزیابی شخصیتی مشتریان از یک نام و نشان از یک سو و سازگاری صفات نسبت داده شده با تصورات ذهنی آنان از سوی دیگر، نقش بسزایی در موفقیت ...
-
ارایه مدلی جهت ارزیابی و انتخاب بازارهای خارجی در صنعت خودروسازی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)صاحبنظران در بررسی ادبیات موضوع ارزیابی بازارهای بین المللی که تجارب عملی انجام شده در ایران نیز مؤیدآن است معتقدندکه، برای انتخاب بازارهای خارجی به طورکلی دو رویکرد گسترش و قاعدهمند وجود دارد. بنگاههای استفادهکننده از ...
-
اندازهگیری توان رقابتی پتروشیمی متانول با استفاده از سیستم فازی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)از مشکلات مهم صنعت عدم رقابتپذیری است. یکی از ارکان این مشکل، نبود رویکرد مشخص رقابتپذیری است. این پژوهش در حوزهی متانل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران انجام شده است. برای اندازهگیری توان رقابتی حوزهی متانل شرکت ملی ...
-
بررسی رابطه بین تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی فروشگاه های زنجیرهای و رفتار خرید مشتریان
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)کاربرد تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی به تنهایی نمیتوانند موفقیت آمیز باشند و باید عوامل دیگری مانند ویژگیهای شخصیتی مشتریان(نیاز به تعلق، نیاز به احترام و لذت بردن از خرید و نیاز به مد )را در انتخاب و ارزیابی تاکتیکهای ...
-
بازاریابی بنگاه در فضای کسب و کار ایران: مؤلفههای تشکیل دهنده
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)بهمنظور بررسی نظاممند مؤلفههای بازاریابی بنگاه، در این مطالعه رویکرد سیستمی (شامل ورودی، فرآیند، خروجی و بازخور) مدنظر قرار گرفته است. در این پژوهش با بررسی منابع ثانویه و مدلهای معتبر موجود در زمینه بازاریابی مؤلفههای ...
-
طراحی سنجههای تأثیر بر مخاطب برای آگهیهای بازرگانی در رسانه ملی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)با ورود رسانههای جدید و جذب مخاطبان بیشتر توسط آنها تلویزیون در خطر از دست دادن سهم خود از بازار آگهیها است. یکی از مهمترین دلایل این کاهش عدم وجود سنجههایی برای اندازهگیری میزان تأثیرگذاری آگهیهاست که ازطریق آن ...
-
بررسی عوامل ایجاد کننده و تداوم دهنده رابطه بین خریداران و تأمینکنندگان صنعتی در ایران مورد پژوهی بازار جرثقیل صنعتی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)در این مقاله عوامل ایجادکننده و تداوم دهنده رابطه بین خریداران و تأمینکنندگان صنعتی در بازار ماشین آلات و تجهیزات صنعتی مورد بررسی قرار میگیرد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی و با نمونهای از 79 شرکت خریدار جرثقیل ...
-
بررسی میزان دسترسی شرکتهای صادرکننده مواد غذایی به اطلاعات بازار صادراتی و میزان تأثیر آن در فرآیند تصمیمگیری صادراتی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)حذف مرزهای سیاسی و اقتصادی و توسعه تکنولوژی ارتباطات، عرصه بازرگانی بینالملل را تغییر داده است. برگ برنده در بازار پیچیده رقابتی کنونی داشتن اطلاعات و بهرهگیری از آن در تصمیمگیریهای مرتبط با ورود، حضور و بقا در بازارهای ...
-
بررسی کیفیت خدمات شرکت مخابرات استان کرمان از ابعاد مختلف در راستای حفظ و جذب مشتریان
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-03-21)هدف از انجام این پژوهش، بررسی کیفیت خدمات شرکت مخابرات استان کرمان از ابعاد مختلف در راستای حفظ و جذب مشتریان است. در این مطالعه کیفیت خدمات شرکت مخابرات استان کرمان در بخشهای مختلف شامل تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات دیتا ...



