• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل ایجاد کننده و تداوم دهنده رابطه بین خریداران و تأمین‌کنندگان صنعتی در ایران مورد پژوهی بازار جرثقیل صنعتی

    (ندگان)پدیدآور
    حقیقی‌نسب, منیژهشریعت‌زاده, حدیقه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    293.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این مقاله عوامل ایجاد‌کننده و تداوم دهنده رابطه بین خریداران و تأمین‌کنندگان صنعتی در بازار ماشین آلات و تجهیزات صنعتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی و با نمونه‌ای از 79 شرکت خریدار جرثقیل صنعتی، طرح مفهومی پژوهش با استفاده از آزمون معادلات ساختاری و با نرم افزار PLSمورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد، ویژگی محصول و اعتماد بر رضایت از رابطه اثر مثبت دارند، فرصت طلبی فروشنده و تعارض بر اعتماد اثر منفی دارند، رضایت از رابطه بر تعهد اثر مثبت دارد و تعهد بر تمایل به تداوم رابطه اثر مثبت دارد. با استناد به یافته‌های پژوهش روابط در بازار صنعتی مورد مطالعه در مراحل توسعه رابطه قرار دارد و برای دستیابی به‌مراحل بلند‌مدت و نهایی پیشنهاد می‌شود، تأمین‌کنندگان صنعتی تمرکز خاصی بر ویژگی محصول به منظور حفظ رضایت مشتریان از رابطه داشته باشند و برای بهره‌مندی از سود بلند‌مدت رابطه فقط به حفظ رضایت مشتریان خود اکتفا نکرده، بلکه نسبت به ایجاد تعهد در روابط تلاش کنند تا بتوانند تداوم رابطه با آن‌ها را تضمین کنند.
    کلید واژگان
    تعهد و تمایل به تداوم رابطه
    رضایت از رابطه
    عوامل ایجادکننده رابطه
    عوامل تداوم دهنده رابطه

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-03-21
    1389-01-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه الزهراء(س)
    اقتصادی دانشگاه الزهرا(س

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://jibm.ut.ac.ir/article_21214.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258447

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی رابطه ویژگی‌های شخصیتی و کیفیت رابطه زناشویی بر نگرش به رابطه فرازناشویی در زنان متأهل 

      یاسایی سکه, معصومه؛ منتجبیان, زهرا (2022-03-01)
      پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ویژگی‌های شخصیتی و کیفیت رابطه زناشویی بر نگرش به رابطه فرازناشویی در زنان متأهل انجام گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و در زمره پژوهش‌های توصیفی-همبستگی و جامعه آماری آن شامل کلیه زنان متأهل ...

    • بررسی رابطه بیش اطمینانی مدیران و کمبود موجودی کالا در شرکت‌های تولیدی و تأثیر رقابت بازار محصول بر رابطه آنها 

      صفرزاده, محمدحسین؛ منتی, وحید؛ عثمانی, رضوان (دانشگاه آزاد اسلامی, 2025-01-01)
       تصمیمات مدیران ارشد دارای بیش اطمینانی می‌تواند پیامدهای قابل‌توجهی برای شرکت داشته باشد که این پیامدها با وجود رقابت در بازار محصول می‌تواند تشدید گردد. هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین بیش اطمینانی مدیران و کمبود ...

    • اثربخشی بازی‌درمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک بر رابطه مادر- فرزند و مشکلات درون‌نمود دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اضطراب 

      پیاده کوهسار, ابراهیم؛ طاهر, محبوبه (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2024-12-21)
      هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش بازی‌درمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک بر رابطه مادر- فرزند و مشکلات درونی‌شده دانش‌آموزان  دارای نشانه‌های اضطراب انجام شد. روش: طرح پژوهش به صورت نیمه‌آزمایشی با پیش‌آزمون- ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب