• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارایه مدلی جهت ارزیابی و انتخاب بازارهای خارجی در صنعت خودروسازی

    (ندگان)پدیدآور
    فیروزیان, محمودنجفی, صمدلعلی, محمدرضارضاپور, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    161.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    صاحبنظران در بررسی ادبیات موضوع ارزیابی بازارهای بین المللی که تجارب عملی انجام شده در ایران نیز مؤیدآن است معتقدندکه، برای انتخاب بازارهای خارجی به طورکلی دو رویکرد گسترش و قاعده‌مند وجود دارد. بنگاه‌های استفاده‌کننده از رویکرد گسترش، به-تدریج و از طریق بازارهایی که با بازار محلی شباهت فرهنگی و جغرافیایی دارند، وارد بازارهای بین المللی می‌شوند. اما دررویکرد قاعده مند، بنگاه‌ها با استفاده منظم از مجموعه‌ معیارهایی که برای انتخاب بازار جهانی به کارگرفته می‌شوند، بازارهای مناسب را انتخاب می‌کنند. تا به امروز مدل‌های فاقد جامعیت زیادی برای ارزیابی وانتخاب نظام‌مند بازارهای هدف خارجی توسط پژوهشگران پیشنهاد و ارایه شده، ولی چون در انطباق با فرآیند تصمیم‌گیری صادرکنندگان، مغایرت‌های زیادی از خود نشان می‌دهند، بنابراین در پژوهش تلاش شده تا مدل مفهومی جامعی منطبق با فرآیند تصمیم‌گیری صادرکنندگان، شامل ارزیابی محیط‌های اقتصادی، عمومی، قانونی، رقابتی، فرهنگی، جمعیتی، جغرافیایی و توانایی بنگاه ارایه شود. برای ساخت مدل، پرسشنامه‌ی پژوهشگر ساخته‌ای بین خبرگان دست‌اندرکار صادرات صنایع خودرو استان تهران توزیع، سپس با استفاده از فن آماری مدل‌یابی معادلات ساختاری تحلیل و در خاتمه مدل تأیید شده‌ای ارایه شده است که امکان پیش‌بینی و تصمیم-سازی برای صادرکنندگان را فراهم می‌آورد.
    کلید واژگان
    ارزیابی بازارهای بین‌المللی
    بازاریابی بین‌الملل
    مدل‌یابی معادلات ساختاری
    مدل‌های انتخاب بازارهای بین‌المللی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-03-21
    1389-01-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی کرج

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://jibm.ut.ac.ir/article_21218.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258451

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب