مرور دوره 9, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
اثر ارزش ویژۀ برند و سرمایۀ اجتماعی بر تصویر برند (مورد مطالعه: برند خودروی سمند)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)امروزه در بازارهای جهانی، برندهای موفق بهمنظور حفظ مزیت رقابتی، باید تصاویر متمایزی را از خود به نمایش بگذارند. هدف از این پژوهش بررسی رابطۀ بین ارزش ویژۀ برند و تصویر برند خودروی سمند با نقش میانجی سرمایۀ اجتماعی است. ...
-
بررسی اثر نقش میانجی اعتماد کارکنان به برند بر رابطۀ سبک رهبری تحولگرا و رفتار شهروندی برند در صنعت کاشی و سرامیک
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)از آنجا که کارکنان در حفظ و نگهداری رابطۀ برند با مشتریان، نقش مهم و پایهای دارند، مدیریت رفتار کارکنان در راستای انطباق آن با اصول برند از عوامل بسیار حیاتی در برندسازی شناخته شده است و چون سبک رهبری یکی از توانمندیهای ...
-
تأثیر فرهنگ سازمانی بر قابلیتهای بازاریابی و عملکرد: تبیین نقش میانجی جهتگیریهای استراتژیک برونگرا
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)هدف این پژوهش بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر قابلیتهای بازاریابی و عملکرد شرکتها با میانجیگری جهتگیریهای استراتژیک برونگرا است. جامعۀ آماری تحقیق، مدیران ارشد کسبوکارهای کوچک و متوسط فعال در صنعت غذایی کشور در نه ...
-
تداعیات کهنالگویی اشکال هندسی: درسهایی برای مدیران بازاریابی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)این پژوهش به دنبال استخراج تصویر ذهنی مردم ایران (شهر اصفهان بهعنوان مورد مطالعه) از شخصیتهای کهنالگویی است. بهعلاوه، بر مبنای نظریۀ نمادگری شکل، اشکال هندسی بهعنوان یکی از عناصری که ممکن است در انتقال معنای کهنالگویی ...
-
سخن سردبیر: موضوعهای فراموش شده در پژوهشهای بازرگانی و بازاریابی ایران
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)بسیاری از همکاران دانشگاهی با این سؤال دانشجویانی که در مرحلة انتخاب موضوع پایـان- نامه قرار دارند، مواجه میشوند که چه موضوعی را برای انجام تحقیـق خـود انتخـاب کننـد؟ انتخاب موضوع تحقیق برای دانشجویان مسئلة کلیدی است که ...
-
شناسایی و طبقهبندی عوامل مؤثر بر انتخاب فروشگاه فستفود با استفاده از روش تحلیل عاملی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)پژوهش حاضر با هدف شناسایی و طبقهبندی ویژگیهای فروشگاه فستفود و بخشبندی مشتریان بر اساس هر یک از طبقههای شناساییشده اجرا شده است. جامعۀ آماری، مشتریان فستفودهای شهر شیراز هستند که از این میان 384 نفر برای نمونه انتخاب ...
-
شکلگیری شراکتهای راهبردی از دیدگاه تئوری نهادی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)شراکت راهبردی، مدل کارآمدی برای ارتقای توان رقابتی کسبوکارها، بهویژه در اقتصادهای در حال توسعه است. با این حال، محیط نهادی اقتصادهای در حال توسعه کمابیش از شکلگیری شراکتهای راهبردی جلوگیری میکند. هدف از پژوهش حاضر ...
-
طراحی مدل تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی بهمنظور تأثیر بر تمایل مشتریان
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)هدف از این تحقیق طراحی مدل تبلیغاتی در فضای مجازی بهمنظور تأثیر بر میزان تمایل مشتریان به استفاده از خدمات بانک پارسیان است. بدین منظور با استفاده از روش نظریۀ دادهبنیاد و ابزار مصاحبه، دادهها جمعآوری شدند. نمونه به ...
-
طراحی چارچوبی برای پیادهسازی تجارت اجتماعی: با تأکید بر ظرفیت تغییر سازمانی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-01-21)رشد روزافزون تجارت اجتماعی، سبب گسترش استفادۀ شرکتهای موفق از این تکنولوژی جدید برای کسب موفقیت بیشتر شده است. با وجود این اهمیت، برای پیادهسازی آن مدیریت تغییر درستی صورت نگرفته است. به همین منظور، هدف اصلی پژوهش حاضر ...



