• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر ارزش ویژۀ برند و سرمایۀ اجتماعی بر تصویر برند (مورد مطالعه: برند خودروی سمند)

    (ندگان)پدیدآور
    مهرنوش, میناطهماسبی, داریوش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    671.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه در بازارهای جهانی، برندهای موفق به‎منظور حفظ مزیت رقابتی، باید تصاویر متمایزی را از خود به نمایش بگذارند. هدف از این پژوهش بررسی رابطۀ بین ارزش ویژۀ برند و تصویر برند خودروی سمند با نقش میانجی سرمایۀ اجتماعی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل خریداران خودروی سمند در منطقۀ 5 شهر تهران است که در این پژوهش 420 پرسشنامه به روش نمونه‎گیری در دسترس در اختیار مراجعه‎کنندگان به نمایندگی‌های ایران خودرو و نمایشگاه‎های اتومبیل قرار گرفت و 385 پرسشنامه برگشت داده شد. داده‌ها از طریق پرسشنامه و مطالعات کتابخانه‌ای گردآوری شدند. برای آزمون فرضیه‎های پژوهش، مدل معادلات ساختاری و به‌ویژه تکنیک تحلیل مسیر به‎کارگرفته ‌شده و به این منظور از نرم‌افزارهای آماری SPSS نسخۀ 17 و Smart PLS استفاده ‌شده است. نتایج به‎دست آمده حاکی از این است که ارزش ویژۀ برند بر سرمایۀ اجتماعی و تصویر برند اثر معناداری دارد و همچنین سرمایۀ اجتماعی نیز بر تصویر برند تأثیر معناداری می‎گذارد.
    کلید واژگان
    ابعاد ارزش ویژۀ برند
    ارزش ویژۀ برند
    برند
    تصویر برند
    سرمایۀ اجتماعی
    31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-01-21
    1396-11-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی پردیس فارابی
    دانشجوی دکتری

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.239991.2721
    https://jibm.ut.ac.ir/article_64878.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258264

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب