اثر ارزش ویژۀ برند و سرمایۀ اجتماعی بر تصویر برند (مورد مطالعه: برند خودروی سمند)
(ندگان)پدیدآور
مهرنوش, میناطهماسبی, داریوشنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه در بازارهای جهانی، برندهای موفق بهمنظور حفظ مزیت رقابتی، باید تصاویر متمایزی را از خود به نمایش بگذارند. هدف از این پژوهش بررسی رابطۀ بین ارزش ویژۀ برند و تصویر برند خودروی سمند با نقش میانجی سرمایۀ اجتماعی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل خریداران خودروی سمند در منطقۀ 5 شهر تهران است که در این پژوهش 420 پرسشنامه به روش نمونهگیری در دسترس در اختیار مراجعهکنندگان به نمایندگیهای ایران خودرو و نمایشگاههای اتومبیل قرار گرفت و 385 پرسشنامه برگشت داده شد. دادهها از طریق پرسشنامه و مطالعات کتابخانهای گردآوری شدند. برای آزمون فرضیههای پژوهش، مدل معادلات ساختاری و بهویژه تکنیک تحلیل مسیر بهکارگرفته شده و به این منظور از نرمافزارهای آماری SPSS نسخۀ 17 و Smart PLS استفاده شده است. نتایج بهدست آمده حاکی از این است که ارزش ویژۀ برند بر سرمایۀ اجتماعی و تصویر برند اثر معناداری دارد و همچنین سرمایۀ اجتماعی نیز بر تصویر برند تأثیر معناداری میگذارد.
کلید واژگان
ابعاد ارزش ویژۀ برندارزش ویژۀ برند
برند
تصویر برند
سرمایۀ اجتماعی
31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-01-211396-11-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی پردیس فارابیدانشجوی دکتری
شاپا
2008-59072423-5091




