بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر یادگیری درس ریاضی و اضطراب دانشآموزان دختر دورهی اول متوسطه شهرستان بستانآباد در سالتحصیلی 95-1394
(ندگان)پدیدآور
حسنی زنگبار, طاهرهلیوارجانی, شعلهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر با هدف اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر یادگیری درس ریاضی و اضطراب دانشآموزان دختر دورهی اول متوسطه شهرستان بستانآباد در سالتحصیلی 95-1394 انجام شد. روش تحقیق نیمه تجربی میباشد بدینگونه که ابتدا 40 نفر از دانشآموزان جامعه آماری که به طور تصادفی خوشهای از آزمودنیهایی که دارای اضطراب بالا بودند انتخاب شده و سپس به دو گروه 20 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. برای هر دو گروه پرسشنامه اضطراب بک و آزمون یادگیری درس ریاضی اجرا شد و بعد از آن فقط برای گروه آزمایش 8 جلسه کلاسهای راهبردهای یادگیری خود تنظیمی اجرا شد و برای گروه کنترل هیچگونه آموزشی ارائه نشد،سپس مجدداً پرسشنامههای پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. جهت سنجش روایی پرسشنامهها از اعتبار صوری و جهت سنجش پایایی از آلفای کرون باخ استفاده شد که برای هر دو متغیر مورد تأیید قرار گرفت. نتایج با استفاده از نرمافزار spssو آزمون ANCOVA انجام شده نشان داد: آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر بهبود یادگیری درس ریاضی اثربخش بوده است. همچنین آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی موجب کاهش اضطراب دانشآموزان شد.
کلید واژگان
راهبردهای یادگیری خود تنظیمیاضطراب
یادگیری
یادگیری درس ریاضی
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشآموخته کارشناسیارشد روانشناسی تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایراناستادیار گروه علوم تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
شاپا
2345-62992476-5627
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
- 
« ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390) پوشنه, کامبیز (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2011-04-01)"وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش ...
 
- 
چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388) نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده آموزشهای ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرحهای اجرا شده نشان میدهد،ارائه آموزشهای ترمیمی و تدریس مقایسهای ...
 
- 
شناسایی و اولویتبندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیطکار با استفاده از تکنیکهای سلسلهمراتبی فازی و تاپسیس پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیتهای کارکنان و یادگیری مستمر و بههنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویتبندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمانهای دفاعی ...
 




