| dc.contributor.author | حسنی زنگبار, طاهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | لیوارجانی, شعله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:06:19Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:06:19Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:06:19Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:06:19Z | |
| dc.date.issued | 2017-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-08-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-05-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسنی زنگبار, طاهره, لیوارجانی, شعله. (1396). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر یادگیری درس ریاضی و اضطراب دانشآموزان دختر دورهی اول متوسطه شهرستان بستانآباد در سالتحصیلی 95-1394. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 10(39), 69-93. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_533376.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254604 | |
| dc.description.abstract | مقاله حاضر با هدف اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر یادگیری درس ریاضی و اضطراب دانشآموزان دختر دورهی اول متوسطه شهرستان بستانآباد در سالتحصیلی 95-1394 انجام شد. روش تحقیق نیمه تجربی میباشد بدینگونه که ابتدا 40 نفر از دانشآموزان جامعه آماری که به طور تصادفی خوشهای از آزمودنیهایی که دارای اضطراب بالا بودند انتخاب شده و سپس به دو گروه 20 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. برای هر دو گروه پرسشنامه اضطراب بک و آزمون یادگیری درس ریاضی اجرا شد و بعد از آن فقط برای گروه آزمایش 8 جلسه کلاسهای راهبردهای یادگیری خود تنظیمی اجرا شد و برای گروه کنترل هیچگونه آموزشی ارائه نشد،سپس مجدداً پرسشنامههای پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. جهت سنجش روایی پرسشنامهها از اعتبار صوری و جهت سنجش پایایی از آلفای کرون باخ استفاده شد که برای هر دو متغیر مورد تأیید قرار گرفت. نتایج با استفاده از نرمافزار spssو آزمون ANCOVA انجام شده نشان داد: آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر بهبود یادگیری درس ریاضی اثربخش بوده است. همچنین آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی موجب کاهش اضطراب دانشآموزان شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 330 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | راهبردهای یادگیری خود تنظیمی | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری درس ریاضی | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر یادگیری درس ریاضی و اضطراب دانشآموزان دختر دورهی اول متوسطه شهرستان بستانآباد در سالتحصیلی 95-1394 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشآموخته کارشناسیارشد روانشناسی تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 39 | |
| dc.citation.spage | 69 | |
| dc.citation.epage | 93 | |