« ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390)
(ندگان)پدیدآور
پوشنه, کامبیز
نوع مدرک
Textمروری
زبان مدرک
فارسیچکیده
"وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش اصطلاح ها و تعاریف نه چندان دقیق، وضعیت شناخت این موضوع را با چالش های جدی مواجه ساخته است. هم اکنون مقالات منتشر شده در مجلات تخصصی ناتوانی های ویژه ی یادگیری از تنوع موضوعی برخوردار است و زمین های را برای گمانه زنی، گمانه آزمایی و طرح شیوه های درمانی و تشخیص طیف وسیعی از پژوهشگران به ویژه در حوزه های آموزش و پرورش، روانشناسی و پزشکی فراهم ساخته است. امید است، انتشار این ویژه نامه به شناخت بیشتر ناتوانی یادگیری ریاضی در میان کارشناسان و به ویژه معلمان که بیش از هر گروهی با چالش های عملی در شرایط آموزشی مواجه هستند یاری رسانده و زمینه را برای انجام پژوهش و به دنبال آن انتشار آنها در ویژه نامه های بعدی فراهم سازد."
کلید واژگان
مداخله ناتوانی یادگیری ریاضیتشخیص و مداخله ناتوانی یادگیری
یادگیری مهارتهای کمی
ناتوانیهای مربوط به یادگیری
شیوههای تشخیص و مداخله ناتوانی
حوزهی ناتوانیهای شناختهشده یادگیری
مشکلات یادگیری ریاضی
درمانی
مداخله
مشکلات يادگيري
شماره نشریه
107تاریخ نشر
2011-04-011390-01-12
ناشر
سازمان آموزش و پرورش استثناییشاپا
1727-3145Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388)
نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده آموزشهای ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرحهای اجرا شده نشان میدهد،ارائه آموزشهای ترمیمی و تدریس مقایسهای ...
-
شناسایی و اولویتبندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیطکار با استفاده از تکنیکهای سلسلهمراتبی فازی و تاپسیس
پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیتهای کارکنان و یادگیری مستمر و بههنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویتبندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمانهای دفاعی ...
-
اثربخشی رویکرد یادگیری وارونه فردی- مشارکتی و شکل ارزشیابی آن بر بازدههای سطح بالای شناختی در درس علوم تجربی
پورجمشیدی, مریم؛ زنگنه, حسین (دانشگاه شیراز, 2023-08-23)پژوهش حاضر با هدف میزان اثربخشی رویکرد یادگیری وارونه مشارکتی، یادگیری وارونه فردی، یادگیری وارونه ارزشیابی از یادگیری و یادگیری وارونه یادگیری از ارزشیابی بر بازدههای سطح بالای شناختی دانش آموزان در درس علوم تجربی ...



