• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تعلیم و تربیت استثنایی
    • دوره 1, شماره 107
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تعلیم و تربیت استثنایی
    • دوره 1, شماره 107
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    « ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390)

    (ندگان)پدیدآور
    پوشنه, کامبیز
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مروری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    "وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش اصطلاح ها و تعاریف نه چندان دقیق، وضعیت شناخت این موضوع را با چالش های جدی مواجه ساخته است. هم اکنون مقالات منتشر شده در مجلات تخصصی ناتوانی های ویژه ی یادگیری از تنوع موضوعی برخوردار است و زمین های را برای گمانه زنی، گمانه آزمایی و طرح شیوه های درمانی و تشخیص طیف وسیعی از پژوهشگران به ویژه در حوزه های آموزش و پرورش، روانشناسی و پزشکی فراهم ساخته است. امید است، انتشار این ویژه نامه به شناخت بیشتر ناتوانی یادگیری ریاضی در میان کارشناسان و به ویژه معلمان که بیش از هر گروهی با چالش های عملی در شرایط آموزشی مواجه هستند یاری رسانده و زمینه را برای انجام پژوهش و به دنبال آن انتشار آنها در ویژه نامه های بعدی فراهم سازد."
    کلید واژگان
    مداخله ناتوانی یادگیری ریاضی
    تشخیص و مداخله ناتوانی یادگیری
    یادگیری مهارتهای کمی
    ناتوانیهای مربوط به یادگیری
    شیوه‌های تشخیص و مداخله ناتوانی
    حوزه‌ی ناتوانیهای شناخته‌شده یادگیری
    مشکلات یادگیری ریاضی
    درمانی
    مداخله
    مشکلات يادگيري

    شماره نشریه
    107
    تاریخ نشر
    2011-04-01
    1390-01-12
    ناشر
    سازمان آموزش و پرورش استثنایی

    شاپا
    1727-3145
    URI
    http://exceptionaleducation.ir/article-1-1483-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/646777

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388) 

      نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)
      این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری‌ مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده‌ آموزش‌های ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرح‌های اجرا شده نشان می‌دهد،ارائه‌ آموزش‌های ترمیمی و تدریس مقایسه‌ای ...

    • شناسایی و اولویت‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط‌کار با استفاده از تکنیک‌های سلسله‌مراتبی فازی و تاپسیس 

      پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)
      امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیت‌های کارکنان و یادگیری مستمر و به‌هنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویت‌‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمان‌های دفاعی ...

    • اثربخشی رویکرد یادگیری وارونه فردی- مشارکتی و شکل ارزشیابی آن بر بازده‏‌های سطح بالای شناختی در درس علوم تجربی 

      پورجمشیدی, مریم؛ زنگنه, حسین (دانشگاه شیراز, 2023-08-23)
      پژوهش حاضر با هدف میزان اثربخشی رویکرد یادگیری وارونه­ مشارکتی، یادگیری وارونه­ فردی، یادگیری وارونه­ ارزشیابی از یادگیری و یادگیری وارونه­ یادگیری از ارزشیابی بر بازده­های سطح بالای شناختی دانش ­آموزان در درس علوم تجربی ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب