مرور دوره 14, شماره 53 بر اساس تاریخ انتشار

  • مادی‎گرایی بر اساس حمایت اجتماعی ادراک‎شده، حرمت خود و سبک‎های تصمیم‎گیری در نوجوانان 

    سپاه‌منصور, مژگان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)
    هدف این پژوهش پیش‌بینی مادی‌گرایی براساس حمایت اجتماعی ادراک‌شده،حرمت خود و سبک‌های تصمیم‌گیری بود و شرکت‌کنندگان پژوهش 200 دانش‌آموز دختر دورۀ دوم متوسطۀ شهر تهران در سال تحصیلی 95- 1394 بودند که به شیوۀ چندمرحله‌ای انتخاب ...

  • روابط موضوعی و مکانیزم‌های دفاعی در اضطراب اجتماعی 

    مسگریان, فاطمه؛ آزادفلاح, پرویز؛ فراهانی, حجت‌الله؛ قربانی, نیما (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)
    هدف این پژوهش شناخت ابعاد روان‌پویشی روابط موضوعی و مکانیزم‌های دفاعی و تعیین نقش آن در پیش‌بینی اضطراب اجتماعی بود. نمونة پژوهش، شامل 558 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلی گوناگون، به روش نمونه‌برداری در‌دسترس ...

  • اثربخشی آموزش شوخ‌طبعی بر نشانه‌های هراس اجتماعی 

    میرصیفی‌فرد, لیلا سادات؛ فتح‌اله‌زاده, نوشین؛ رستمی, مهدی؛ دربانی, سیدعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)
    در این پژوهش اثربخشی آموزش شوخ‌طبعی بر کاهش نشانه‌های هراس اجتماعی در دانش‌آموزان بررسی شد. روش پژوهش شبه‌تجربی با طرح پیش‌آزمون‌ ـ‌ پس‌آزمون با گروه گواه و پیگیری 2 ماهه بود. از بین دانش‌آموزان پسر مراجعه‌کننده به مرکز ...

  • رابطۀ بافت اجتماعی کلاس با درگیری تحصیلی: نقش واسطه‎ای فرایندهای نظام خود، انگیزش و هیجان‎های تحصیلی 

    ربانی, زینب؛ طالع‌پسند, سیاوش؛ رحیمیان‌بوگر, اسحاق؛ محمدی‌فر, محمدعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)
    هدف از این پژوهش تعیین نقش واسطه‌ای فرایندهای نظام خود، انگیزش و هیجان‎های تحصیلی در رابطۀ بین بافت اجتماعی کلاس و درگیری تحصیلی بود. بدین منظور ۵۸۶ دانش‌آموز دختر و پسر پایۀ نهم متوسطۀ شهر تهران انتخاب شدند و پرسشنامه‌های ...

  • نقش واسطه‌ای مکانیزم‌های دفاعی در رابطة بین آسیب‌های دلبستگی و نشانه‌های اضطراب و افسردگی 

    رنجبری, توحید؛ بشارت, محمدعلی؛ پورحسین, رضا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)
    این پژوهش با هدف تعیین نقش واسطه‌ای مکانیزم‌های دفاعی در رابطة بین آسیب‌های دلبستگی و نشانه‌های اضطراب و افسردگی صورت گرفت. از 406 شرکت‌کننده (242 پسر و 164 دختر) در پژوهش خواسته شد مقیاس دلبستگی بزرگسال (AAI؛ بشارت، 1392، ...

  • مقیاس هستۀ ارزشیابی خود: روش ‌اجرا و نمره‌ گذاری 

    نعمت‌‌طاوسی, محترم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)
    مقیاس هستۀ ارزشیابی‌‌ خود (جاج، ارز، بونو و تورسن، 2003) با 12 مادّه ارزشیابی‎های بنیادین افراد را در مورد خود می‎سنجد. این مقیاس در حدّ گسترده‌ای استفاده می‎شود و شواهد متعددی مبنی بر سودمندی آن در سنجش پیامدهای مختلف ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی نسخۀ‌ فارسی مقیاس ارزیابی توانمندی‌های دانش‌آموز دورکس 

    سپنتا, ماندانا؛ هاشمی جوزدانی, محبوبه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)
    هدف این پژوهش‌ تعیین ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس ارزیابی توانمندی‌های دانش‌آموز دورکس (DESSA؛  لی‌بوف، شاپیرو و ناگلیری، 2009) در جامعۀ کودکان ایرانی بود. جامعۀ‌ پژوهش شامل همۀ کودکان 5 تا 14 سال شهر اصفهان در سال 96-95 بود، ...