مرور دوره 14, شماره 53 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
مادیگرایی بر اساس حمایت اجتماعی ادراکشده، حرمت خود و سبکهای تصمیمگیری در نوجوانان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)هدف این پژوهش پیشبینی مادیگرایی براساس حمایت اجتماعی ادراکشده،حرمت خود و سبکهای تصمیمگیری بود و شرکتکنندگان پژوهش 200 دانشآموز دختر دورۀ دوم متوسطۀ شهر تهران در سال تحصیلی 95- 1394 بودند که به شیوۀ چندمرحلهای انتخاب ...
 
- 
روابط موضوعی و مکانیزمهای دفاعی در اضطراب اجتماعی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)هدف این پژوهش شناخت ابعاد روانپویشی روابط موضوعی و مکانیزمهای دفاعی و تعیین نقش آن در پیشبینی اضطراب اجتماعی بود. نمونة پژوهش، شامل 558 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلی گوناگون، به روش نمونهبرداری دردسترس ...
 
- 
اثربخشی آموزش شوخطبعی بر نشانههای هراس اجتماعی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)در این پژوهش اثربخشی آموزش شوخطبعی بر کاهش نشانههای هراس اجتماعی در دانشآموزان بررسی شد. روش پژوهش شبهتجربی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه گواه و پیگیری 2 ماهه بود. از بین دانشآموزان پسر مراجعهکننده به مرکز ...
 
- 
رابطۀ بافت اجتماعی کلاس با درگیری تحصیلی: نقش واسطهای فرایندهای نظام خود، انگیزش و هیجانهای تحصیلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)هدف از این پژوهش تعیین نقش واسطهای فرایندهای نظام خود، انگیزش و هیجانهای تحصیلی در رابطۀ بین بافت اجتماعی کلاس و درگیری تحصیلی بود. بدین منظور ۵۸۶ دانشآموز دختر و پسر پایۀ نهم متوسطۀ شهر تهران انتخاب شدند و پرسشنامههای ...
 
- 
نقش واسطهای مکانیزمهای دفاعی در رابطة بین آسیبهای دلبستگی و نشانههای اضطراب و افسردگی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)این پژوهش با هدف تعیین نقش واسطهای مکانیزمهای دفاعی در رابطة بین آسیبهای دلبستگی و نشانههای اضطراب و افسردگی صورت گرفت. از 406 شرکتکننده (242 پسر و 164 دختر) در پژوهش خواسته شد مقیاس دلبستگی بزرگسال (AAI؛ بشارت، 1392، ...
 
- 
مقیاس هستۀ ارزشیابی خود: روش اجرا و نمره گذاری (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)مقیاس هستۀ ارزشیابی خود (جاج، ارز، بونو و تورسن، 2003) با 12 مادّه ارزشیابیهای بنیادین افراد را در مورد خود میسنجد. این مقیاس در حدّ گستردهای استفاده میشود و شواهد متعددی مبنی بر سودمندی آن در سنجش پیامدهای مختلف ...
 
- 
ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)هدف این پژوهش تعیین ویژگیهای روانسنجی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس (DESSA؛ لیبوف، شاپیرو و ناگلیری، 2009) در جامعۀ کودکان ایرانی بود. جامعۀ پژوهش شامل همۀ کودکان 5 تا 14 سال شهر اصفهان در سال 96-95 بود، ...
 



