دوره 14, شماره 53
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش شوخطبعی بر نشانههای هراس اجتماعی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)در این پژوهش اثربخشی آموزش شوخطبعی بر کاهش نشانههای هراس اجتماعی در دانشآموزان بررسی شد. روش پژوهش شبهتجربی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه گواه و پیگیری 2 ماهه بود. از بین دانشآموزان پسر مراجعهکننده به مرکز ...
-
مقیاس هستۀ ارزشیابی خود: روش اجرا و نمره گذاری
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)مقیاس هستۀ ارزشیابی خود (جاج، ارز، بونو و تورسن، 2003) با 12 مادّه ارزشیابیهای بنیادین افراد را در مورد خود میسنجد. این مقیاس در حدّ گستردهای استفاده میشود و شواهد متعددی مبنی بر سودمندی آن در سنجش پیامدهای مختلف ...
-
مادیگرایی بر اساس حمایت اجتماعی ادراکشده، حرمت خود و سبکهای تصمیمگیری در نوجوانان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)هدف این پژوهش پیشبینی مادیگرایی براساس حمایت اجتماعی ادراکشده،حرمت خود و سبکهای تصمیمگیری بود و شرکتکنندگان پژوهش 200 دانشآموز دختر دورۀ دوم متوسطۀ شهر تهران در سال تحصیلی 95- 1394 بودند که به شیوۀ چندمرحلهای انتخاب ...
-
روابط موضوعی و مکانیزمهای دفاعی در اضطراب اجتماعی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)هدف این پژوهش شناخت ابعاد روانپویشی روابط موضوعی و مکانیزمهای دفاعی و تعیین نقش آن در پیشبینی اضطراب اجتماعی بود. نمونة پژوهش، شامل 558 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلی گوناگون، به روش نمونهبرداری دردسترس ...
-
رابطۀ بافت اجتماعی کلاس با درگیری تحصیلی: نقش واسطهای فرایندهای نظام خود، انگیزش و هیجانهای تحصیلی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)هدف از این پژوهش تعیین نقش واسطهای فرایندهای نظام خود، انگیزش و هیجانهای تحصیلی در رابطۀ بین بافت اجتماعی کلاس و درگیری تحصیلی بود. بدین منظور ۵۸۶ دانشآموز دختر و پسر پایۀ نهم متوسطۀ شهر تهران انتخاب شدند و پرسشنامههای ...
-
نقش واسطهای مکانیزمهای دفاعی در رابطة بین آسیبهای دلبستگی و نشانههای اضطراب و افسردگی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)این پژوهش با هدف تعیین نقش واسطهای مکانیزمهای دفاعی در رابطة بین آسیبهای دلبستگی و نشانههای اضطراب و افسردگی صورت گرفت. از 406 شرکتکننده (242 پسر و 164 دختر) در پژوهش خواسته شد مقیاس دلبستگی بزرگسال (AAI؛ بشارت، 1392، ...
-
ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2017-09-23)هدف این پژوهش تعیین ویژگیهای روانسنجی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس (DESSA؛ لیبوف، شاپیرو و ناگلیری، 2009) در جامعۀ کودکان ایرانی بود. جامعۀ پژوهش شامل همۀ کودکان 5 تا 14 سال شهر اصفهان در سال 96-95 بود، ...



