مرور دوره 8, شماره 21 بر اساس تاریخ انتشار

  • بررسی مفاهیم، نظریه‌ها و مدل‌های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی 

    ابطحی, سید حسین؛ شریف‌زاده, فتاح؛ ابراهیم پور, حبیب (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
    مفهوم کارآفرینی در دهه های اخیر توجه جدی محافل علمی و سازمانهای دولتی و خصوصی را به خود جلب نموده است. مروری کوتاه در ادبیات کارآفرینی نشان می دهد که کارآفرینی به دلیل غلبه رویکرد اقتصادی در صدد ارائه روشهای جدید برای ...

  • بررسی اثربخشی سازمانی مدارس متوسطه ناحیه یک شهر ارومیه با استفاده از مدل پارسونز 

    حسنی, محمد؛ سامری, مریم (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
    هدف این پژوهش بررسی و تحلیل اثربخشی سازمانی مدارس با تکیه بر رویکرد ترکیبی هدف – منبع سیستم و با استفاده از مدل نظری کارکرد‌های چهارگانه ضروری نظام اجتماعی پارسونز می‌باشد که در آن مؤلفه‌های چهارگانه اثربخشی مدرسه در سطح ...

  • بررسی پدیده اعتیاد به کار در بین پرستاران ایران (تفاوت جنسیتی بین زن و مرد) مطالعه موردی: پرستاران شاغل در بیمارستان‌های استان مازندران 

    زارعی متین, حسن؛ جمشیدی کهساری, حمزه (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
    اعتیاد به کار، اعتیادی است که برای شخص می‌تواند لذت بخش و یا مشکل ساز باشد. هدف تحقیق بررسی اعتیاد به کار در بیمارستان‌های استان مازندران است. روش اصلی گردآوری داده ها، پرسش‌نامه‌ای استاندارد می‌باشد. جامعه آماری شامل ...

  • درگیر شدن در کار و رابطه آن با عدالت سازمانی در چهارچوب نظریه مبادله اجتماعی و فرهنگی 

    خنیفر, حسین؛ امیری, علی؛ جندقی, غلامرضا؛ احمدی آزرم, هادی؛ حسینی فرد, سید مجتبی (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
    درگیرشدن در کار مفهومی نوین است که در سالیان اخیر وارد مباحث سازمانی شده وبیش از دو دهه از ظهور آن نمی‌گذرد. کارکنان درگیر درکار کارکنانی شاداب، پر انرژی و بهره‌ورند که تمایل زیادی برای صرف تلاش و کوشش فراوان از خود نشان ...

  • ماهیت هولوگرافیکی تحول در سازمان‌های عصر اطلاعات 

    کردناییج, اسدا...؛ طاهری, فاطمه؛ نیاکان لاهیجی, نازیلا (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
    چالش دنیای امروز برنامه‌ریزی برای تغییر نیست، بلکه یادگیری این امر است که چگونه باید با تغییر زندگی کرد و تغییر به یکی از ارکان اصلی زندگی در عصر اطلاعات بدل شده است، اما در این بین مشکل اصلی، فقدان مدل مفهومی منسجمی برای ...

  • ارزش‌های اسلامی در تصمیمات آمیخته بازاریابی 

    صنوبر, ناصر؛ متفکرآزاد, محمد؛ راضی, نسرین (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
    رفتارهای کاری انحرافی، به رفتاری اطلاق می‌شود که هنجارهای سازمانی را شکسته و سلامت سازمان و کارکنانش یا هر دو را تهدید می‌کند.بحث کسب و کار و کارکردهای مهم آن از جمله بازاریابی، در اقتصاد اسلامی از ملاحظات و ملازمات ارزشی ...

  • ارتقای پارادایم تفسیری در نظریه سازمان: تأمّلی بر رویکرد داستان‌سرایی سازمانی 

    دانایی‌فرد, حسن؛ شکاری, حمیده (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
    یکی از پارادایم‌های اصلی در نگاه بورل و مورگان پارادایم تفسیری است. پارادایم تفسیری برعکس پارادایم کارکردگرایی که در پی علت کاوی است به معنا کاوی می‌اندیشد. این پارادایم سازمان را وبی از معانی (فرهنگ) می‌داند و هنر مدیر ...

  • کاربرد ترکیبی فنون فرایندتحلیل سلسله مراتبی و تخصیص خطی در اهمیت سنجی شاخص‌های شخصیتی کارآفرینان 

    شاهبندرزاده, حمید (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
    شاید از واژه‌های مهمی که امروزه برای توسعه پایدار و همه جانبه برسر زبان‌ها قرار گرفته است، واژه کارآفرینی باشد که هر چند نمی‌تواند به عنوان داروی تمام دردهای اقتصادی یک کشور قرار گیرد، ولی اذهان را به سوی خود فرا خوانده و ...