ارزشهای اسلامی در تصمیمات آمیخته بازاریابی
(ندگان)پدیدآور
صنوبر, ناصرمتفکرآزاد, محمدراضی, نسریننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
رفتارهای کاری انحرافی، به رفتاری اطلاق میشود که هنجارهای سازمانی را شکسته و سلامت سازمان و کارکنانش یا هر دو را تهدید میکند.بحث کسب و کار و کارکردهای مهم آن از جمله بازاریابی، در اقتصاد اسلامی از ملاحظات و ملازمات ارزشی بخصوصی برخوردار است به طوری که پایبندی به ارزشهای اسلامی به عنوان توانمندی محوری برای بنگاههای اسلامی در نظر گرفته میشود تا تصمیمات کلیدی سازمان را حول این توانمندی اتخاذ نمایند. این پژوهش در صدد است، ارزشهای اسلامی ناظر بر تصمیمات آمیخته بازاریابی که هسته اصلی علم بازاریابی را تشکیل میدهد را مورد بحث و بررسی قرار دهد. جهت دستیابی به این مهم با استفاده از روش کتابخانهای و با مطالعه سیره پیامبر(ص)، ائمه معصومین (ع) و با توجه به آیات قرآن کریم و نظریات اندیشمندان بنام اسلامی ارزشهای مطرح در تصمیمات آمیخته بازاریابی شامل تصمیمات محصول، قیمتگذاری، پیشبرد و توزیع استخراج گردیده است تا با معرفی آنها مساعدتی هر چند اندک برای لحاظ این ارزشهای الهی در سیاستگذاریهای مربوط به آمیخته بازاریابی فراهم گردد. بدین منظور ابتدا سیستم و چارچوب ارزشهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است و بعد از آن با تمرکز برمفهوم و طبقهبندی آمیخته بازاریابی، تصمیمات محصول، پیشبرد و بازارگذاری درچارچوب ارزشهای اسلامی بیان شده.
کلید واژگان
ارزشهای اسلامیبازارگذاری.
پیشبرد
قیمتگذاری
محصول
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2010-07-231389-05-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه اقتصاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریزدانشیار گروه اقتصاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز
عضو هیأت علمی دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز
شاپا
2423-69422423-6934




